Prima pagină D:News

Ultrasunetele iti “repara” creierul

06.13.2010 | ● Vizualizări: 326
Ultrasunetele iti “repara” creierul     ultrasunete, creier, comportamental + zoom
Galerie foto (1)

O noua tehnica de stimulare a creierelui, bazata pe ultrasunete, permite diagnostaicarea si tratarea in mod non-invaziv a multor disfunctii cerebrale. Tehnica a fost dezvoltata de cercetatorii de la Arizona State University.

Epilepsia, Parkinsonul, durerea cronica, depresia, psihozele si chiar unele cazuri de coma sunt uneori tratate prin tehnici precum stimularea magnetica transcraniana, electrosocuri sau implantul de electrozi, dar primele doua au o rezolutie spatiala scazuta, iar a treia este o procedura chirugicala invaziva.

Noua metoda, experimentata pe un model animal, permite stimularea unor reactii motorii comparabile cu cele obtinute pana in prezent doar prin implantul de electrozi, dar fara a fi atat de invaziva, a explicat cercetatorul Yusuf Tufail. In plus, aparatura utilizata a permis o rezolutie spatiala a ariilor cerebrale stimulate de un milimetru.

Pe parcursul experimentelor, oamenii de stiinta au mai descoperit si ca ultrasunetele activeaza unde cerebrale in hipocamp, potrivit unor scheme de activitate despre care se stie ca sunt asociate anumitor stari comportamentale si formarii amintirilor. De asemenea, ei au stimulat in hipocamp si productia de "BDNF" - factor neurotrofic de derivatie cerebrala care regleaza plasticitatea creierului.