Prima pagină D:News

A fost descoperita cea mai tanara planeta din afara Sistemului Solar

Redactia Descopera.ro | 06.14.2010 | ● Vizualizări: 288
A fost descoperita cea mai tanara planeta din afara Sistemului Solar     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Astronomii au identificat cea mai tanara planeta din afara sistemului nostru solar si au fost uluiti de cat de repede se poate dezvolta un astfel de corp cosmic. Conform cercetatorilor, Beta Pictoris b, cum a fost intitulata planeta, este deja complet formata, desi nu are, probabil, mai mult de cateva milioane de ani.

Stadiul de dezvoltare al planetei contrazice modelele standard, care propun un interval de cel putin zece milioane de ani pentru ca o asemenea "roca" sa ajunta la "maturitate". Beta Pictoris b a detronat-o din pozitia de cea mai tanara planeta cunoscuta pe BD 20 1790b, un corp ceresc cu varsta de 35 de milioane de ani.

De asemenea, noua planeta se afla mai aproape de steaua care o patroneaza, Beta Pictoris, decat orice alta planeta din afara Sistemului Solar - o distanta similara cu cea dintre Saturn si soarele nostru. Aflata la o distanta de 63,4 ani-lumina de Pamant, steaua Beta Pictoris este asemanatoare cu cea care ne ofera si noua, zilnic, lumina si caldura.

In plus, la fel ca planeta Beta Pictoris b, si steaua Beta Pictoris este relativ tanara - are aproximativ 12 milioane de ani, in comparatie cu cei 4,5 miliarde ai Soarelui. Existenta planetei a fost detectata de dispozitivul Very Large Telescope al European Southern Observatory. Beta Pictoris b este de noua ori mai masiva decat Jupiter, cea mai mare planeta a sistemului nostru solar.

Sursa: Asianage

DESCOPERA lumea in care traiesti!