Prima pagină D:News

Enigmatica legatura dintre fertilitate si longevitate

06.20.2010 | ● Vizualizări: 598
Enigmatica legatura dintre fertilitate si longevitate     fertilitate, longevitate, nematode, ADN + zoom

Un nou grup de proteine implicate in reglarea duratei de viata a Caenorhabditis elegans – viermele cel mia utilizat in acest tip de studii -, a fost identificat de un grup de biologi de la Stanford University School of Medicine.

Descoperirea are un aspect extrem de neobisnuit intrucatcresterea longevitatii este legata de activitatea acestorproteine exclusiv in sistemul reproducator al nematodelor. Inmod deosebit, oamenii de stiinta au aratat ca aceste proteine suntimplicate in mecanisme epigenetice, acele procese in caremodificari chimice ale ADN-ului influenteaza "impachetarea"acestuia si deci exprimarea proteinelor codificate de gene.

Dupa cum au explicat intr-un articol aparut in revista Nature,cercetatorii condusi de Anne Brunet studiau efectele alterarilorepigenetice asupra longevitatii cand au observat ca rezultateleerau diferite in functie de viermele tratat, fertil sau nu. Apoi eiau utilizat tehnica de interferenta ARN pentru blocarea sistematicala viermii fertili a expresiei genelor care influenteaza stareaepigenetica a unei celule, identificand un anumit numar de genecapabile sa determine o prelugire a vietii nematodei cu 30% atuncicand sunt inhibate.

"Nu stim cum functioneaza exact acest mecanism, dar amdemonstrat ca prezenta liniei germinale este absolut esentialapentru longevitate. Intr-un anume fel este logic ca sistemulreproducator sa fie implicat in durata vietiii, avand in vedere caeste in fapt singura parte nemuritoare a unui organism", a comentatBrunet, in opinia careia, in acest context, corpul nu este decat un"invelis muritor".