Prima pagină D:News

Dinozaurii se straduiau sa fie sexy

Redactia Descopera.ro | 06.30.2010 | ● Vizualizări: 409
Dinozaurii se straduiau sa fie sexy     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Conform unui studiu efectuat de o echipa de paleontologi americani, crestele impozante de pe capetele si spinarile unor specii de dinozauri, s-au dezvoltat cu un singur scop. Anume acela de a-i face pe dinozauri cat mai atragatori sexual pentru perechile lor.

Reptilele zburatoare de tipul pterozaurilor aveau creste impresionante, al caror scop era acela de a atrage posibilii parteneri, in timp ce pelycozaurii masculi prezentau excrescente imense pe spate, cu rol similar de atragere a femelelor.

Rolul crestelor si excrescentelor descoperite la fosilele de dinozauri a fost, pentru multa vreme, unul extrem de controversat. O parte dintre paleontologi sustineau ca rolul crestelor era exclusiv de a regla temperatura corporala a uriaselor vietuitoare stravechi.

Insa cercetarile recente au demonstrat ca excrescentele solzoase si crestele erau mult prea mari pentru a servi drept organe destinate termoreglarii corporale.
Contrar teoriilor mai vechi, crestele aveau de fapt un rol important in competitia sexuala. Cu alte cuvinte, crestele cat mai mari ale masculilor atrageau mai multe femele; acestea simteau instinctiv ca un mascul cu creasta dezvoltata este un exemplar sanatos, viguros si cu un bagaj genetic ideal. Din aceasta cauza, crestele au devenit din ce in ca mai mari de-a lungul generatiilor, unele specii de pterozauri ajungand sa prezinte creste care erau de cinci ori mai mari decat propriile capete.