Prima pagină D:News

Insulele Galapagos au iesit de pe lista siturilor amenintate

Redactia Descopera.ro | 08.01.2010 | ● Vizualizări: 92
Insulele Galapagos au iesit de pe lista siturilor amenintate     ecologie, mediu, Galapagos, insula, conservare, protectie, specie + zoom

Arhipelagul Galapagos se afla, din punct de vedere ambiental, intr-o stare cu mult mai buna decat in urma cu trei ani, cand fusesera incluse pe lista siturilor cu risc mare de distrugere, din cauza degradarii continue la care fusesera expuse de decenii.

Retragerea de pe lista siturilor amenintate reprezinta o recunostere a eforturilor Ecuadorului (tara sub a carei administrare se afla arhipelagul) de a remedia distrugerile si de a proteja mediul natural fragil al insulelor.

Lantul de insule, lung de cca. 1000 km, este patria multor specii endemice, dar fauna si flora locale au fost, de-a lungul timpului, grav afectate de introducerea unor specii straine si de distrugerea habitatelor datorita imigrarii si turismului aflat in plina dezvoltare.

Totusi, masurile energice luate de guvernul ecuadorian in ultimii ani, incluzand actiuni drastice de exterminare a unor specii invazive, au micsorat presiunile ambientale, iar cercetarile arata ca mediul natural al insulelor a inceput, treptat, sa se refaca.

Sursa: msnbc