Prima pagină D:News

Microcipul care “vorbeste” cu creierul

Redactia Descopera.ro | 08.13.2010 | ● Vizualizări: 108
Microcipul care “vorbeste” cu creierul     cip, creier, Alzheimer, celule cerebrale + zoom
Galerie foto (1)

Un neuro-microcip in stare sa identifice chiar si cele mai mici schimbari in comunicarea electrica dintre celulele creierului, detectand prompt primele semnale ale aparitiei bolilor neurodegenerative: este ultima creatie a cercetatorilor de la Facultatea de Medicina a Universitatii Calgary, Canada.

Echipa de cercetatori, condusa de Naweed Syed, a explicat functionarea inventiei: se extrage un esantion de celule cerebrale si ulterior se instaleaza in cultura de celule microcipul; prin intermediul acestuia, cercetatorii vor putea apoi monitoriza si analiza modalitatile de inteconectare ale celulellor, comparandu-le cu celule sanatoase si identificand imediat eventualele "defecte" survenite in transmisia de ioni de la o celula la alta.

Asadar, cipul este capabil sa monitorizeze si sa inregistreze dialogul electric si chimic dintre celulele cerebrale, detectand chiar si cea mai mica schimbare a activitatii creierului, si prinzand din zbor primele semnale suspecte. "Accesul la aceste arii cerebrale are implicatii fundamentale pentru dezvoltarea de medicamente in masura sa trateze boli precum Alzheimer si Parkinson", a precizat Syed.

Sursa: Corriere della Sera