Prima pagină D:News

Jerry mai mare decat Tom

Redactia Descopera.ro | 08.13.2010 | ● Vizualizări: 81
Jerry mai mare decat Tom     soarece, pisica, fosile + zoom
Galerie foto (1)

Cantarea circa 6 kg si domina regnul animal. Soarecele cel mai mare care a trait vreodata pe Terra a fost descoperit de Ken Aplin de la “Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation” (CSIRO ), in situl arheologic Lene Hara din Timorul de Est.

Analizele facute de arheologi au scos la iveala faptul ca giganticul soarece a trait pana in urma cu circa 1000-2000 de ani si avea dimensiuni mai mari decat cele ale unei pisici domestice din zilele noastre: mai exact era de 40 de ori mai mare. Printre urmasii giganticului Jerry, doar pisicile care traiesc in padurile pluviale din Filipine si Noua Guinee se apropie cel mai mult de el din punct de vedere al dimensiunilor ; pisicile insa nu ajung sa cantareasca "decat" 2 kg.

In plus, super-rozatorul descoperit in Arhipelagul Indonezian nici nu era singur, ci intr-o companie "selecta": alaturi de oasele lui au fost descoperite si fosilele altor 13 specii de soareci, dintre care 11 necunoscute. Iar acestea se adauga altor sase noi specii identificate de Ken Aplin in insula Flores.
Sursa: Galileo