Prima pagină D:News

Nicotina, factor de risc pentru cancerul la san

Redactia Descopera.ro | 08.25.2010 | ● Vizualizări: 187
Nicotina, factor de risc pentru cancerul la san     nicotina, fumat, cancer + zoom
Galerie foto (1)

Este bine cunoscut faptul ca nicotina declanseaza fenomenul dependentei in virtutea legaturii pe care aceasta substanta o instaureaza cu receptorul neurotransmitatorului acetilcolina (nAchR). Potrivit unui studiu publicat online in Journal of the National Cancer Institute, aceasta legatura favorizeaza si aparitia tumorelor la san.

Fumatul a fost determinat ca factor de risc pentru o sumedenie de forme de cancer, si in mod deosebit pentru tumorele la san, dar pana acum vinovate au fost considerate diferitele componente ale tutunului din tigarete.

Pentru a determina efectul de favorizare a carciogenezei declansat de nicotina, Yuan-Soon Ho si colegii lui de la Taipei Medical University au analizat 276 probe de tesut tumoral; mai exact, s-a verificat daca sub-unitatile receptorului nicotinic "nAChR" sunt supra-exprimate in celulele tumorelor la san decat in celulele normale din vecinatate.

Cercetatorii au constatat ca in celulele tumorelor la san sunt in mod considerabil supra-exprimate subunitatile alfa-9 ale receptorului acetilcolinei (α9-nAchR), si ca aceasta "exprimare" rezulta a fi relativ mai ridicata la tumorele in faza avansata fata de cele in faza initiala.

"Rezultatele studiului implica faptul ca semnalele cancerogene mediate de receptorul nicotinic au un rol decisiv in functiile biologice corelate dezvoltarii cancerului la san la fiinta umana", au comentat autorii.

Tag-uri: nicotina | fumat | cancer