Prima pagină D:News

NASA va trimite prima naveta catre Soare

Redactia Descopera.ro | 09.07.2010 | ● Vizualizări: 178
NASA va trimite prima naveta catre Soare     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Oricat de greu de crezut ar parea, urmatoarea tinta a oamenilor de stiinta de la NASA este Soarele. Proiectul fara precedent poata numele de Solar Probe Plus si va include trimitirea unei navete spatiale de mici dimensiuni la o distanta de maxim 8 milioane de kilometri de Soare. Conform declaratiilor cercetatorilor de la prestigiosul institut american, naveta isi va incepe calatoria nu mai tarziu de anul 2018.

"Acest program va permite oamenilor sa ajunga acolo unde nimeni nu a mai ajuns pana acum. Pentru prima data vom fi capabili sa atingem, sa gustam si sa mirosim propriul Soare", declara Lika Guhathakurta, unul dinte cercetatorii implicati in proiect.

Naveta va trebui sa rezista unor temperaturi de cel putin 1.400 de grade Celsius, problema pe care savantii sustin ca au rezolvat-o prin crearea unui scut din aliaj de carbon. Apoi, odata ajunsa la destinatie, aceasta va trebui sa culeaga cat mai multe date despre eletroni, protoni si ionii de heliu, cele mai des intalnite particule din vanturile solare. Pentru acest proiect, mai precis pentru analizele preliminarii, au fost deja alocate 180 de milioane de dolari.

"Experimentul si-a propus sa dezlege doua mari mistere care pun probleme inca oamenilor de stiinta. Primul vizeaza temperatura atmosferei superioare a Soarelui si motivul pentru care aceasta este mult mai calda decat suprafata propriu-zisa a astrului nostru; in timp ce a doua problema o reprezinta furtunile solare si modul in care acestea afecteaza Terra", sustine Dick Fisher, directorul Diviziei de Heliofizica a NASA.

Un ultim deziderat al oamenilor de stiinta americani este acela de a preleva mostre din particulele prezente in atmosfera Soarelui pentru a le analiza indeaproape.

Sursa: DailyMail