Prima pagină D:News

Cu ce se tratau anticii greci

Redactia Descopera.ro | 09.13.2010 | ● Vizualizări: 384
Cu ce se tratau anticii greci     Grecia antica, medicamente, ADN, plante + zoom
Galerie foto (1)

In anul 130 i.Ch, un vapor plin de medicamente si sticlarie siriana s-a scufundat in largul coastei Toscanei, in Italia. Desi arheologii au descoperit pretioasa incarcatura inca de acum 20 de ani, de-abia acum, pentru prima oara, botanistii au reusit sa analizeze pilulele preparate de medicii din Grecia Antica.

"Pentru prima oara, detinem dovada fizica a ceea ce ne-au lasat in scris anticii medici greci Discorides si Galen", a comentat Alain Touwaide, de la Muzeul National de Istorie a Naturii din Washington DC.
Robert Fleischer de la Parcul National de Zoologie Smithsonian, din Washington, a analizat fragmente de ADN din doua pilule, comparand secventele cu esantioanele aflate in baza de date "Gen Bank" a US National Institutes of Health.

Potrivit analizelor ADN, fiecare tableta este o mixtura de peste 10 extracte de plante diferite, printre care morcov, telina, varza, ceapa, si hibiscus; acesta din urma fiind importat probabil din estul Asiei sau din zona unde astazi se afla India sau Etiopia.

SURSA: New Scientist