Prima pagină D:News

A fost identificata gena miopiei

Redactia Descopera.ro | 09.14.2010 | ● Vizualizări: 120
A fost identificata gena miopiei     gene, miopie, terapie, ochi + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii de la Duke University Medical Center, condusi de Terri Young, au identificat o gena asociata miopiei la unele populatii caucaziene, printre care cea olandeza, britanica si australiana. Tot sub conducerea lui Terri Young, o alta echipa de cercetatori a descoperit si o a doua gena corelata acestui defect de vedere la populatiile japoneza si chineza.

Studiul, publicat recent in revista Nature Genetics, deschide drumul catre punerea la punct a unor noi terapii genetice pentru corectarea miopiei, unul dintre cele mai raspandite defecte de vedere in lume.

Aflati in cautarea genei responsabile de miopie, cauzata de o alungire a bulbului ocular, oamenii de stiinta au analizat ADN-ul a peste 13.414 persoane si au ajuns la concluzia ca "inculpata" este gena "RasGRF1", cel putin in cazul populatiilor caucaziene. De altfel, a precizat Young, aceasta gena a reiesit a fi una fundamentala pentru functiile retinei si consolidarea memoriei vizuale. La chinezi si japonezi, gena vinovata de miopie pare a fi insa o alta gena, identificata cu sigla "CTNDD2".

Sursa: La Stampa