Prima pagină D:News

Molecula care dezorienteaza cancerul

Redactia Descopera.ro | 09.28.2010 | ● Vizualizări: 174
Molecula care dezorienteaza cancerul      cancer, ADN, mutatie genetica + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii din domeniul oncologiei nu prididesc sa identifice posibile mutatii genetice aflate in spatele declansarii cancerului; ultima noutate in acest sens vine din Statele Unite, unde un grup de cercetatori a creat in laborator o molecula capabila sa determine genele cancerului sa-si ignore “manualul de instructiuni interne”, blocand proliferarea celulelor canceroase.

Molecula in chestiune a fost creata in laborator, dar potrivit experimentelor realizate de echipa de cercetatori de la Dana-Farber Cancer Institute din Statele Unite, pare a fi in masura sa suprime proliferarea unei tumori "de la radacina". "Abilitatea de a controla activitatea genelor cancerului poate avea un impact foarte mare in lupta impotriva acestei maladii. Daca reusim sa dezactivam genele responsabile de cresterea celulelor canceroase, aceste celule mor", a explicat cercetatorul James Bradner.

Studiul a fost realizat pe o tumora rara, dar devastatoare, care ii ataca pe tineri si pe copii, cea numita carcinom al liniei mediene, si care se poate dezvolta in torace, gat, cap si de-a lungul coloanei vertebrale. Prin intermediul testelor facute pe soareci, s-a demonstrat ca molecula sinetizata in laborator poate controla activitatea genelor cancerului actionand asupra aparatului multistrat al celulelor, unde exista proteine care, urmand instructiunile genelor, le activeaza si le dezactiveaza.

Sursa: La Repubblica