Prima pagină D:News

Una din cinci plante ale lumii este pe cale de disparitie

Redactia Descopera.ro | 09.30.2010 | ● Vizualizări: 1040
Una din cinci plante ale lumii este pe cale de disparitie      no tags + zoom
Galerie foto (1)

O cincime dintre plantele lumii se afla pe cale de disparitie, este concluzia socanta a cercetatorilor de la Muzeul de Istorie Naturala din Londra, de la Organizatia Internationala pentru Conservarea Naturii si a celor de la Asociatia Britanica a gradinilor Botanice. Primul studiu de acest gen sustine ca peste 100.000 de plante sunt in pragul disparitiei, iar distrugerea padurilor si incendiile sunt cele mai vinovate de aceasta situatie.

Conform studiului, cele mai amenintate sunt plantele din padurile tropicale, dar pe lista rosie au fost incluse chiar si plante pe care le consideram in afara oricarui pericol, una dintre acestea fiind chiar ghiocelul. Practic, nu exista zona pe glob in care plantele sa mai fie in siguranta, iar omul este principalul vinovat, se arata in acelasi studiu. De la defrisarea padurii amazoniene, la incendiile provocate artificial in padurile din Madagascar, la agricultura intensiva din Europa si plantatiile de palmieri din Indonesia, omul a avut un efect nociv in toata lumea asupra naturii.

"Nu putem sa stam deoparte si sa privim impasibili la disparitia florei. Plantele repezinta baza vietii pe Terra, ele oferind oxigen, apa, hrana, medicamente si combustibil. Toate animalele depind de ele si aici am inclus si specia umana. Ceva trebuie facut cat mai curand", concluzioneaza profesorul Stephen Hopper, directorul Gradinii Botanice din Kew.