Prima pagină D:News

T. rex era canibal?

Redactia Descopera.ro | 10.18.2010 | ● Vizualizări: 275
T. rex era canibal?     paleontologie, dinozaur, T. rex, os, fosil, canibal + zoom
Galerie foto (1)

Asa sustin cativa paleontologi nord-americani care, studiind oasele fosile de Tyrannosaurus rex, au ajuns la concluzia ca, nu rareori, indivizii acestei specii se mancau intre ei.

Oasele studiate de oamenii de stiinta de la Universitatea Yale, Universitatea de Stat din Florida si Universitatea de Stat din Montana, SUA, precum si de la Universitatea din Alberta, Canada, poarta urmele unor dinti mari, apartinand unui pradator de talie considerabila.

Dar, in urma cu 65 de milioane de ani, in vestul Americii de Nord - zona din care provin fosilele - singurul carnivor de mari dimensiuni era T. rex.

Descoperirea este surprinzatoare, oferind o noua perspectiva asupra modului de viata al celei mai celebre specii de dinozaur.

Oamenii de stiinta cred ca "apucaturile" canibale ale lui T. rex ar fi putut fi legate de luptele intre doi indivizi, soldate cu infrangerea si uciderea unuia dintre ei. Invingatorul consuma, ulterior, carnea invinsului, scapand, astfel de un rival si procurandu-si, in acelasi timp, hrana.

Sursa: CBC