Prima pagină D:News

De la chinezi vine ciuma

Redactia Descopera.ro | 11.01.2010 | ● Vizualizări: 253
De la chinezi vine ciuma     ciuma, China, vaccin, pandemie + zoom
Galerie foto (1)

Potrivit unui studiu international, ciuma s-a “nascut” in China, in urma cu 2000 de ani, si s-a raspandit in lume gratie Drumului Matasii.

Istoria nasterii si raspandirii acestei boli pandemice a fost reconstruita recent, in cadrul unui studiu, de o echipa internationala de cercetatori, coordonati de Giovanna Morelli de la Institutul Max Planck din Germania. Potrivit oamenilor de stiinta, ciuma, boala aparuta in China in urma cu 2.000 de ani, s-ar fi raspandit in intreaga lume in urma calatoriilor navigatorului Zheng He pe Drumul Matasii.

Numarul de tari care au raportat aparitia unor cazuri de ciuma a crescut in ultimele decenii, iar din anii '90, boala si-a mutat "cartierul general" din Asia in Africa, pe Continentul Negru fiind inregistrate 90% dintre cazurile de ciuma semnalate in ultimii 5 ani.

In majoritatea cazurilor, a fost vorba despre ciuma bubonica, forma cutanata a bolii, transmisa de puricii care intepasera anterior sobolani purtatori ai microbului. Dar au fost raportate si cazuri de ciuma pneumonica (forma pulmonara a bolii) transmisa de la om la om si care are o rata de mortalitate mare daca tratamentul nu este instituit in primele 12 ore de la aparitia febrei.

Ciuma este produsa de bacteria Yersinia pestis, iar boala ataca mii de persoane in fiecare an. Data fiind aparitia unor tulpini bacteriene rezistente la antibiotice, fenomen inregistrat la mai multe specii de bacterii, oamenii de stiinta sustin ca este imperios necesara prepararea unui vaccin impotriva ciumei.

Sursa: ANSA