Prima pagină D:News

Neanderthalienii faceau sex in grup!

Redactia Descopera.ro | 11.04.2010 | ● Vizualizări: 2023
Neanderthalienii faceau sex in grup!     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Pe baza studierii detaliate a fosilelor falangelor de hominide, cercetatorii englezi si americani sunt acum convinsi ca speciile vechi de primate, alaturi de neanderthalieni si alte tipuri de oameni primitivi, aveau o viata sexuala mult mai promiscua si chiar violenta, fata de cum se credea pana in prezent.

Evident, falangele fosilizate nu au fost descoperite in vreo pozitie obscena, dar cercetatorii au folosit proportiile acestor oase ale mainii pentru a descoperi detalii picante despre viata sexuala a oamenilor de Neanderthal.

Prin analiza oaselor fosilizate ale degetelor, savantii pot calcula proportia de testosteron si androgeni - hormoni deosebit de importanti pentru dezvoltarea caracteristicilor masculine. Nivelul de androgen dintr-un organism masculin determina chiar si lungimea degetelor de la mainile barbatului respectiv. Astfel, s-a demonstrat stiintifica ca nivelul crescut al androgenilor duce la cresterea exagerata a degetului inelar, in comparatie cu degetul aratator.

Cercetatoarea britanica Emma Nelson din cadrul Universitatii din Liverpool a aplicat aceasta teorie in studiul falangelor fosilizate ale oamenilor de Neanderthal, alaturi de alte doua specii de hominide primitive: Ardipithecus ramidus si Australopitecus afarensis.

Emma Nelson, alaturi de echipa sa, a descoperit, in prima instanta, ca proportia dintre lugimea inelarului si cea a indexului la neanderthalieni si alte hominide era mult mai mare decat cea intalnita la barbatii din zilele noastre.

Descoperirea sugereaza ca nenderthalienii erau expusi in mod obisnuit unui nivel maxim de hormoni androgeni prenatali. O dovada in plus ca acesti oameni primitivi erau mult mai competitivi, violenti si predispusi relatiilor promiscue decat oamenii moderni.

"In plus, credem ca hormonii androgeni prenatali afecteaza genele responsabile de dezvoltarea degetelor mainiilor si picioarelor, precum si organele genitale. Am descoperit, recent, ca masculii speciilor de maimute care duc o viata sexuala unde abunda promiscuitatea, au degetele inelare la fel de mari ca cele aratatoare, pe cand speciile de maimute care traiesc alaturi de un singur partener prezinta indexul mai lung decat inelarul", incheie cercetatoarea britanica.

Sursa: DiscoveryNews