Home » D:News » Cine are cele mai mari… testicule din lume?

Cine are cele mai mari… testicule din lume?

11.10.2010
Cine are cele mai mari… testicule din lume?
Intrigati de aceasta intrebare, un grup de cercetatori britanici curiosi si-a propus sa descopere cel mai “macho” reprezentant al intregului regn animal. Spre surpriza multora, pe podium nu s-au calificat leii, ursii sau caii. Nici macar taurii, renumiti in imaginarul colectiv pentru virilitatea lor, nu se apropie de adevaratii “barbati” ai Planetei.

Catigator detasat a iesit un gen de greiere de tufis, din specia Platycleis affinis. Greierele „Super Macho” are cele mai mari testicule din lume, proportional cu talia sa. Studiile detaliate ale entomologilor din Universitatile Derby si Cambridge din Marea Britanie, au scos la iveala faptul ca testiculele greierelui mascul ocupa nu mai putin de 14% din intreaga sa masa corporala.

Locul doi a fost insusit tot de o insecta, masculul musculitei betive din specia Drosophila bifurcata fiind mandrul posesor al unor testicule care ocupa in medie 10,6% din masa corporala a insignifiantei insecte.

„Evident, am fost cu totii curiosi sa aflam motivul care a dus la dezvoltarea in timp a unor astfel de testicule imense. O lege universala a evolutiei dicteaza aproape invariabil ca variatia dimensionala a testiculelor este strans legata de comportamentul sexual al femelelor. Cu alte cuvinte, cu cat femelele sunt mai promiscue si se imperecheaza cu cat mai multi masculi, cu atat masculii sunt fortati de natura sa aiba testicule pe masura sexualitatii elastice a femelei. Fenomenul a fost observat si demonstrat de nenumarate ori, in cazul speciilor de pesti, insecte, pasari si mamifere.” declara Dr. Karim Vahed, seful echipei de cercetatori si conducatorul catedrei de Ecologie Comportamentala din cadrul Universitatii din Derby.

„O alta ipoteza care se potriveste foate bine cu situatia greierelui de tufis, sustine ca testiculele imense permit masculilor sa ejaculeze cantitati sporite de sperma, fertilizand astfel un numar cat mai mare de femele”, incheie expertul.

Sursa: ScienceDaily