Prima pagină D:News

Andromeda s-a nascut in urma unei coliziuni

Redactia Descopera.ro | 11.26.2010 | ● Vizualizări: 102
Andromeda s-a nascut in urma unei coliziuni     andromeda, spatiu, galaxii, calea lactee + zoom
Galerie foto (2)

Cea mai apropiata galaxie spiralata de Calea Lactee – Andromeda – s-a format dupa ce doua galaxii mai mici s-au ciocnit, au descoperit astronomii.

O echipa internationala de cercetatori a realizat o ampla si costisitoare simulare pe computer a modului in care galaxia Andromeda a evoluat de-a lungul timpului. Rezultatul sugereaza ca doua galaxii mai mici s-au ciocnit in urma cu 9 miliarde de ani si au fuzionat, acum 5,5 milioane de ani - se arata intr-un studiu publicat in prestigioasa publicatie stiintifica Astrophysical Journal.

Francois Hammer, seful echipei de cercetatori care a investigat geneza galaxiei Andromeda, s-a aratat surprins intr-un interviu pentru BBC, cum oamenii de stiinta au, in prezent, mijloacele de a detecta si observa galaxii aflate la mare distanta fata de Terra, dar, in acelasi timp, cunosc foarte putine lucruri despre vecinii nostri cosmici.

Pana acum, astronomii credeau ca Andromeda este rezultatul unei "contopiri", insa aceasta ipoteza nu a fost nici testata, nici datata in timp.