Prima pagină D:News

Cate stele sunt in Univers?

Redactia Descopera.ro | 12.02.2010 | ● Vizualizări: 3671
Cate stele sunt in Univers?     astronomie, spatiu, stea, galaxie, pitica rosie, Soare + zoom
Galerie foto (1)

Un nou calcul estimativ realizat de astronomi ridica numarul stelelor existente la o cifra ametitoare: 300 de sextilioane!.

300.000.000.000.000.000.000.000 de stele cuprinde, cu aproximatie, Universul nostru, au socotit oamenii de stiinta de la Universitatea Yale, SUA; ei au publicat un studiu asupra asa numitelor "pitice rosii" - stele de dimensiuni mici (cam o cincime din marimea Soarelui nostru) care "ard" lent si au o viata mult mai lunga decat a stelelor mari si stralucitoare, de tipul Soarelui.

Studiind, cu ajutorul telescopului Keck, din Hawaii, opt galaxii indepartate, de forma eliptica, diferita fata de cea a galaxiei noastre (Calea Lacteee, care este o galaxie spirala), cercetatorii au constatat ca aceste galaxii eliptice cuprind mult mai multe stele pitice rosii (de 10-20 de ori mai multe decat se asteptasera, judecand dupa structura galaxiilor spirale), ceea ce i-a obligat sa revada calculele.

Conform noilor estimari, Universul ar cuprinde de trei ori mai multe stele decat fusese calculat anterior - 300 de sextilioane, in loc de 100 de sextilioane.

Sursa: CBC