Prima pagină D:News

Lacrimile “omoara” atractia sexuala

Redactia Descopera.ro | 01.10.2011 | ● Vizualizări: 381
Lacrimile “omoara” atractia sexuala     lacrimi, plans, sex + zoom
Galerie foto (1)

In cadrul unui nou studiu, un grup de cercetatori de la Weizmann Institute a demonstrat existenta unui mesaj codificat chimic in lacrimi; unul in masura sa le reduca barbatilor gradul de “activare sexuala”, potrivit articolului pe aceasta tema, publicat in Science Express.

Plansul este un comportament universal, capabil sa transmita emotii intense "interlocutorilor". Fiintele umane, la fel ca majoritatea animalelor, elimina odata cu fluidele corporale o gama larga de compusi chimici capabili sa vehiculeze mesaje precise altor membri din aceeasi specie. In anii care au trecut, numeroase studii au demonstrat felul cum substante prezente in transpiratie pot declansa un surprinzator spectru de semnale in cei care le percep olfactiv. Dar lacrimile nu au miros.

De altfel, intr-un experiment preliminar, Shani Gelstein si colegii lui din cadrul Departamentului de Neurobiologie al Institutului Weizmann au verificat daca lacrimile produse de un grup de femei in timp ce priveau un film trist, intr-o camera separata, au vreun miros care ar putea fi deosebit de cel al unei solutii saline, in opinia unui grup de barbati. Intr-un al doilea experiment, barbatii au mirosit lacrimile sau o solutie salina, in timp ce pe un ecran se derulau imagini cu o serie de chipuri feminine.

Din analiza raspunsurilor furnizate de barbati a reiesit ca mirositul lacrimilor nu influenteaza judecata asupra tristetii evocate de chipurile observate, nici empatia cu acestea; totusi, lacrimile au influentat in mod negativ evaluarile privitoare la "sex appeal"-ul atribuit fiecarui chip in parte. Pentru clarificarea rezultatelor, participantii la studiu au fost pusi sa urmareasca filme cu continut emotiv puternic, dupa ce au mirosit inca o data lacrimile sau solutia salina. Pe toata durata vizionarii, li s-a cerut sa furnizeze o evaluare subiectiva a propriei stari de spirit, in timp ce anumiti parametri fiziologici (precum temperatura pielii sau pulsul) le erau monitorizati. Si in acest caz, reactiile emotive ale celor care au urmarit cele mai triste filme nu au fost inrautatite de expunerea la lacrimi, si nici nu s-au inregistrat variatiuni la nivelul gradului de empatie. Inca o data insa, gradul de activare sexuala a reiesit a fi mai scazut, fiind confirmat si de masuratorile fiziologice, care au detectat printre altele o semnificativa scadere a nivelului testosteronului.

Tag-uri: lacrimi | plans | sex