Prima pagină D:News

Un dinozaur cât un papagal

Redactia Descopera.ro | 01.27.2011 | ● Vizualizări: 176
Un dinozaur cât un papagal     dinozauri, Chia, Tyrannosaurus rex, teropode + zoom
Galerie foto (1)

A fost descoperit în China, ascuns în interiorul unei stânci cu o vechime de cel puţin 80 milioane de ani, în apropierea Fluviului Galben.

Noua specie de dinozaur descoperită în China este "rudă" cu Tyrannosaurus rex, dar total diferită de acesta: are dimensiunile unui papagal şi doar un singur deget. Anunţul descoperirii unui nou exemplar de dinozaur a fost făcut într-un articol publicat în revista Proceedings of the National Academy of Sciences, de o echipă internaţională de cercetători, conduşi de Xing Xu de la Academia de Ştiinţe din Pechin. Denumită "Linhenykus monodactylus" (după numele oraşului în apropierea căruia a fost facută descoperirea, Linhe), noua specie aparţine unei familii de carnivore din grupul Teropodelor, dinozauri din care s-au născut păsările, şi din care fac parte şi Tyrannosaurus rex şi Velociraptor.

Fosilele descoperite de cercetători reprezintă doar o parte din scheletul animalului şi cuprind câteva vertebre, un membru anterior, o parte din pelvis şi membrele posterioare. Analizând oasele dinozaurului, cercetătorii au ajuns la concluzia că Linhenykus monodactylus avea o statură asemănătoare celei a unui papagal mare, şi că, mai ales, nu avea decât un singur deget, lucru neobişnuit la dinozauri. "Prin unicul lui deget, Linhenykus monodactylus ilustrează cât de complexe şi de extinse au fost modificările la nivelul labei teropodelor", a comentat Michael Pittman, unul dintre autorii studiului.
Sursa: Galileo