Prima pagină D:News

Britanicii ramân fără vipere

Redactia Descopera.ro | 03.09.2011 | ● Vizualizări: 186
Britanicii ramân fără vipere     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Primul studiu national cu privire la situaţia populaţiilor de vipere din Marea Britanie vine cu o concluzie tristă pentru ecologişti şi iubitorii de animale.

Se pare că nu doar viperele vor dispărea în viitorul apropiat din insulele britanice, ci şi o serie de şopârle, şerpi neveninoşi şi broaşte. Sumbrele estimări vin pe baza unui studiu demarat de către Amphibian and Reptile Conservation Trust, un for specializat care culege date de teren referitoare la 12 specii de reptile şi amfibieni, încă din anul 2007.

"Noi suspectam deja faptul că viperele comune (Vipera berus) începuseră să fie tot mai rar observate în habitatul lor natural, din nefericire am descoperit că la ora actuală viperele mai alcătuiesc doar 7% din populaţiile totale de şerpi din ţara noastră.
Dacă în trecut aveau de suferit datorită campaniilor de stârpire, oamenii temându-se iraţional de ele şi ucigându-le ori de cîte ori aveau ocazia, în prezent, declinul lor este provocat de distrugerea habitatului şi deranjul cauzat de activităţile umane", declară dr. John Wilkinson, expert herpetolog în cadrul Amphibian and Reptile Conservation Trust.

Sursa: BBCNews