Home » D:News » Au fost identificate cele 4 aşteptări nerealiste ale dependenţilor de shopping

Au fost identificate cele 4 aşteptări nerealiste ale dependenţilor de shopping

04.18.2011
Au fost identificate cele 4 aşteptări nerealiste ale dependenţilor de shopping
Persoanele care folosesc în exces creditele au păreri foarte diferite în legătură cu produsele pe care le cumpără faţă de cei care le achiziţionează prin mijloace proprii, susţin cercetătorii de la o universitate din Missouri.

Conform unui nou studiu, Marsha Richins, profesor de management
în cadrul unui colegiu de afaceri, a constatat că mulţi oameni se
aşteaptă ca diferitele produse pe care le vor cumpăra să le schimbe
viaţa, devenind astfel mai fericiţi.

„Nu este nimic greşit în ceea ce priveşte dorinţa de a cumpăra
diferite produse. Devine o problemă atunci când oamenii se aşteaptă
la schimbări majore ale vieţii lor după achiziţionarea anumitor
obiecte. Unii oameneni tind să atribuie proprietăţi magice unor
bunuri, cu alte cuvinte, că aceste le va schimba stilul de viaţă.
Deşi aceste păreri sunt de cele mai multe ori eronate, acestea pot
fi deseori factori motivaţi pentru oameni de a-i face să
cheltuiască din ce în ce mai mult”, declară profesorul Richins.

După studiul efectuat, Marsha Richins a descoperit cele patru
schimbări pe care materialiştii le aşteaptă atunci când pornesc
spre a cumpăra ceva:

1. Transformarea sinelui – este credinţa
conform căreia o achiziţie te va schimba ca persoană şi felul în
care eşti privit de către oameni. Acest lucru este prezent la
tineri sau la persoanele care deţin roluri noi. De exemplu, o
femeie intervievată pentru studiu îşi dorea să facă o chirurgie
cosmetică dentară pentru că spera că astfel îşi va îmbunătăţi
aspectul şi va deveni mai încrezătoare în forţele proprii.

2. Transformarea relaţiilor – este credinţa
conform căreia o achiziţie va duce la legarea mai eficientă a
relaţiilor. O femeie intervievată pentru studiu dorea să îşi
cumpere o casă, cu gândul că această investiţie ar ajuta-o să se
distreze mai des şi să îşi facă mai mulţi prieteni.

3. Transformare de tip hedonist – este credinţa
conform căreia o achiziţie va face viaţa mult mai distractivă. Un
bărbat ce a luat parte la studiu îşi dorea o bicicletă de tip
mountain bike, crezând că aceasta îi va oferi o motivaţie
suplimentară să iasă din casă şi să mergă într-o „aventură”.

4. Transformare a eficienţei – este credinţa
conform căreia o achiziţie îi vor face mult mai eficienţi pe oameni
la treburile lor zilnice. Unii participanţi la studiu doreau să îşi
cumpere o maşină, crezând că această cumpărătură îi va face mai
independenţi.

Oamenii care au convingeri puternice şi nerealiste în ceea ce
priveşte transformarea vieţii după cumpărarea anumitor produse sunt
mai predispuşi decât alte persoane să facă în exces credite şi să
se împrumute pentru a putea să îşi cumpere produsele dorite.

Potrivit spuselor lui Richins, concluziile studiului arată că
publicul larg nu este educat în ceea ce priveşte domeniul
financiar, actualele programe de consiliere ale celor ce angajează
un credit nefiind suficiente. Aceasta recomandă îmbunătăţirea
programelor de educaţie financiară, astfel încât oamenii să îşi dea
seama de adevărata motivaţie pe care o au atunci când vor să îşi
cumpere bunuri şi să îi ajute să recunoască faptul că produsele
respective nu oferă o rezolvare rapidă a problemelor din viaţa
lor.

„Majoritatea programelor de educaţie financiară prezintă detalii
despre dobânzi şi împrumuturi. Foarte puţine programe încercă să
influenţeze în mod direct comportamentul ce îi duce pe oameni la
cumpărarea unor produse pe care nu şi le permit şi să înţeleagă de
ce acest lucru se petrece”, afirmă profesorul Marsha Richins.

Sursa: Eurekalert