Prima pagină D:News

SETI renunţă să caute viaţă extraterestră, din lipsa banilor!

Redactia Descopera.ro | 04.27.2011 | ● Vizualizări: 136
SETI renunţă să caute viaţă extraterestră, din lipsa banilor!     seti, extraterestri, cautare, viata, univers, cosmos + zoom

O veste proastă pentru cei pasionaţi de astronomie şi de căutarea vieţii pe alte planete: institutul SETI din California, ce operează Sistemul de Telescoape Allen, a anunţat că nu mai poate continua căutarea vieţii extraterestre, ca urmare a reducerii cheltuielilor bugetare de către guvernul american.

Făcut celebru în filmul Contact, Institutul SETI folosea numeroase antene gigant pentru a cerceta cerul în căutarea unor semnale ce ar putea avea o origine extraterestră.

Cercetătorii de la Institutul SETI susţin că oprirea activităţilor vine în cel mai nefericit moment, deoarece în cursul acestui an telescopul spaţial Kepler a detectat peste 1200 de planete ce au potenţial de viaţă extraterestră, dintre care zeci par a avea dimensiunile şi temperatura optime pentru susţinerea organismelor vii.

"Este ironic că atunci când am descoperit atâtea planete cu un potenţial extraordinar nu mai avem resursele necesare pentru a analiza semnalele ce originează dinspre ele", a declarat directorul SETI, Jill Tarter.

Oficialii SETI au anunţat că vor continua, în schimb, proiectul prin care cetăţenii de rând pot contribui puterea de calcul a computerelor proprii pentru procesarea datelor acumulate, intitulat SetiQuest Explorer.

Responsabilii institutului nu abandonează lupta, sperând să convingă altă agenţie guvernamentală să preia costurile de operare ale SETI, estimate la 5 milioane de dolari pentru următorii doi ani.

Sursa: RWW