Home » D:News » Capitala maşinilor electrice se află într-o importantă ţară exportatoare de petrol!

Capitala maşinilor electrice se află într-o importantă ţară exportatoare de petrol!

05.12.2011
Capitala maşinilor electrice se află într-o importantă ţară exportatoare de petrol!
Într-o ţară a cărei bogăţie este alimentată de petrol, Oslo a devenit capitala mondială a maşinii electrice.

„Aici există mai multe maşini electrice pe cap de
locuitor decât în oricare altă capitală din lume
„, explică
Rune Haaland, şeful Norstart, asociaţia norvegiană a utilizatorilor
de maşini electrice.

Aproape 4.000 de vehicule mici, curate şi silenţioase circulă pe
drumurile din Norvegia şi numărul continuă să crească odată cu
apariţia modelelor noi.

De la vehiculul autohton, Buddy, până la Tesla, maşina electrică
sport care poate accelera de la 0 la 100 de km în mai puţin de
patru secunde, tot felul de maşini electrice străbat drumurile din
capitala norvegiană.

Norvegia, unul dintre exportatorii de combustil fosil de top din
lume şi-a stabilit obiective climatice şi politice foarte
ambiţioase, urmărind să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 30%
până la 2020.

„Maşina electrică este un instrument foarte important pentru
scopul pe care ni l-am propus, având în vedere 40% din emisiile
noastre provin din sectorul transporturilor iar 60% din transportul
rutier”, a declarat ministrul transorturilor Magnhild Meltveit
Kleppa.

Conform unor estimări, cele 3.891 de maşini electrice scutesc
natura de la o poluare cu 6.000 de tone de dioxid de carbon pe an.

Pentru a-i convinge pe şoferi să aleagă maşini
electrice, Norvegia a introdus o serie de măsuri de stimulare,
printre care permisiunea de a circula pe benzile rezervate
autobuzelor pentru a evita ambuteiajele şi cea de a parca gratuit
în parcurile auto municipale, dar şi scutirea de la plata taxei de
congestie.

Multe persoane au renunţat la biciclete în favoarea unei astfel
de maşini care, deşi este destul de scumpă, se întreţine uşor şi
oferă anumite beneficii. În plus, încărcarea bateriei unei
astfel de maşini la domiciliu costă aproape 2 euro, în condiţiile
în care Norvegia are unul din cele mai ridicate preţuri la
benzină.

Cu numărul de cereri crescând periodic, constructorii se grăbesc
să producă modele noi.

„Plănuiam să vindem 400 de unităţi în Norvegia anul acesta şi
deja suntem la al 700-lea. Credem că până la sfârşitul anului vom
ajunge la 1.000”, a declarat directorul Mitsubishi Norway, Bernt
Jessen.

În ciuda progreselor tehnologice, distanţa rămâne o problemă
pentru vehiculele electrice, acestea neputând să parcurgă o
distanţă mai mare de 150 km fără a fi reîncărcate. Iar cu iernile
geroase din Norvegia, performanţa optimă este greu de atins.

Pentru a depăşi acest obstacol, Norvegia a decis să înfiinţeze o
reţea naţională de popasuri pentru alimentare, permiţându-le astfel
şoferilor să îşi încarce bateriile maşinilor timp de în maxim 20 de
minute, comparativ cu cele 8 ore necesare unui „plin” făcut acasă.

Sursa:
AFP

Cele mai noi articole
Atacul morților. Bătălia din Primul Război Mondial care a fost ca un film de groază
Atacul morților. Bătălia din Primul Război Mondial care a fost ca un film de groază
Un semnal radio bizar a fost descoperit venind din direcția uneia dintre lunile planetei Jupiter
Un semnal radio bizar a fost descoperit venind din direcția uneia dintre lunile planetei Jupiter
Sistemul imunitar își „aduce aminte” de COVID-19 timp de cel puțin șase luni
Sistemul imunitar își „aduce aminte” de COVID-19 timp de cel puțin șase luni
Virgin Orbit a trimis cu succes prima rachetă în spațiu, cu o lansare din aer
Virgin Orbit a trimis cu succes prima rachetă în spațiu, cu o lansare din aer
Ultima declarație a lui Donald Trump ca preşedinte al SUA
Ultima declarație a lui Donald Trump ca preşedinte al SUA
Sursa surprinzătoare a microplasticelor descoperite în Arctica. „Trăim într-un nor de praf de plastic”
Sursa surprinzătoare a microplasticelor descoperite în Arctica. „Trăim într-un nor de praf de plastic”
Avertismentul specialiștilor: Nimic nu împiedică preţul unei criptomonede să ajungă la zero
Avertismentul specialiștilor: Nimic nu împiedică preţul unei criptomonede să ajungă la zero
Managerii români consideră că flexibilizarea programului ar putea crește productivitatea angajaților
Managerii români consideră că flexibilizarea programului ar putea crește productivitatea angajaților
Cele mai așteptate filme ale anului, din nou amânate
Cele mai așteptate filme ale anului, din nou amânate
Pandemia a amplificat rivalitatea dintre Statele Unite și China. Ce riscuri există la nivel global
Pandemia a amplificat rivalitatea dintre Statele Unite și China. Ce riscuri există la nivel global
45 de răspunsuri despre vaccinul anti-COVID-19, date de medicul Virgil Musta
45 de răspunsuri despre vaccinul anti-COVID-19, date de medicul Virgil Musta
Noua tulpină a virusului SARS-CoV-2 din Africa de Sud este mult mai contagioasă
Noua tulpină a virusului SARS-CoV-2 din Africa de Sud este mult mai contagioasă
Cea mai veche pictură rupestră, descoperită într-o peșteră nemaivăzută până acum de oamenii din Occident
Cea mai veche pictură rupestră, descoperită într-o peșteră nemaivăzută până acum de oamenii din Occident
Vehiculele spațiale cu propulsie nucleară ar putea reduce la jumătate timpul călătoriei către Marte
Vehiculele spațiale cu propulsie nucleară ar putea reduce la jumătate timpul călătoriei către Marte
Oamenii de știință au reprogramat, în premieră, celule umane care pot trata orice leziune din corp
Oamenii de știință au reprogramat, în premieră, celule umane care pot trata orice leziune din corp
Dozele de vaccin de la Moderna încă nu au fost distribuite centrelor de vaccinare din România
Dozele de vaccin de la Moderna încă nu au fost distribuite centrelor de vaccinare din România
Chimistul care a scris ISTORIE şi a ajuns să fie o victima propriului succes
Chimistul care a scris ISTORIE şi a ajuns să fie o victima propriului succes
Cum explică medicul Valeriu Gheorghiță decesele după vaccinarea împotriva COVID-19 din Norvegia
Cum explică medicul Valeriu Gheorghiță decesele după vaccinarea împotriva COVID-19 din Norvegia