Prima pagină D:News

Criză la NASA: din ce în ce mai mulţi astronauţi pleacă în mediul privat!

07.19.2011 | ● Vizualizări: 270
Criză la NASA: din ce în ce mai mulţi astronauţi pleacă în mediul privat!     nasa, astronauţi, spatiu, explorare, cosmos + zoom

Corpul de astronauţi NASA a ramas doar o umbră din ce a fost odată, iar tendinţa continuă să fie una de scădere continuă.

Din cei 149 de astronauţi care făceau parte din acestcorp în urmă cu un deceniu, au mai rămas doar 60. În plus,se pare că odată cu întoarcerea pe Terra a navetei Atlantis, dupăce aceasta îşi va încheia ultimul zbor, mai mulţi astronauţi se vorretrage din program.

Deşi Staţia Spaţială Internaţională va avea nevoie deechipaj pentru cel puţin încă un deceniu, tot mai mulţi astronauţirenunţă la program. Problema este cu atât mai gravă cu câtnu există înlocuitori.

Comandantul ultimului zbor al lui Discovery, Steven Lindsey, apărăsit NASA săptămâna trecută pentru o altă companie, iar cel allui Endeavour, Mark Kelly, se pregăteşte să se pensioneze peste 2luni.

Aşa se face că acum şeful astronauţilor de la NASA, PeggyWhitson, se străduieşte să ridice moralul celor de la CentrulSpaţial Johnson din Houston, Texas, sediul central alastronauţilor.

De obicei, printre cele 6 persoane care locuiesc în laboratorulorbital se numără doi americani. Acum, după ce NASA nu mai arecapacitatea de a transporta astronauţii spre Staţia SpaţialăInternaţională, mai multe companii private din SUA speră să preiapostul de taxi spaţial, în următorii 3-5 ani, permiţând astfel NASAsă se axeze doar pe explorarea spaţiul cosmic.

Whitson - care a fost de două ori rezident pe staţia spaţială -mărturiseşte că are nevoie de 55-60 de astronauţi activi. Eatrebuie să ţină cont de absenţe provocate de accidentări, boli,sarcină sau chiar expuneri la radiaţiile cosmice.

Consiliul Naţional al Cercetării evaluează acum numărul exact alastronauţilor de care au nevoie Statele Unite. În funţie derezultate, NASA ar putea să ia în calcul formarea unei noi clase,mai mici, de astronauţi. Indiferent de dimensiune, vor exista omultime de candidaţi, toţi dornici să se alăture clubuluiexclusivist. Începând din 1959 şi până acum, doar 330 deamericani au fost acceptaţi de NASA pentru a deveni astronauţi, încondiţiile în care pentru aceste locuri au aplicat în jur de 45.000de candidaţi.

Sursa: SF Gate