Prima pagină D:News

NASA are planuri mari: 30 de noi idei vizionare!

Redactia Descopera.ro | 08.12.2011 | ● Vizualizări: 107
NASA are planuri mari: 30 de noi idei vizionare!     spatiu, NASA, proiect + zoom
Galerie foto (1)

NASA a anunţat recent că va finanţa 30 de proiecte spaţiale noi, incluzând metode de protecţie a astronauţilor împotriva radiaţilor, eliminarea deşeurilor cosmice şi îmbunătăţirea tehnologiei de fabricare a costumelor spaţiale.

Fiecare propunere va primi o finanţare de un an, în valoare de 100.000 de dolari, ca parte a programului NASA's Innovative Advanced Concepts (NIAC).

"Aceste concepte inovatoare au potenţialul de a se maturiza, transformându-se în capacităţile de care NASA are nevoie pentru a-şi îmbunătăţi misiunile actuale," a declarat Bobby Braun, conducătorul departamentului de tehnologie.

Printre proiectele de pe listă se numără utilizarea tehnologiilor de "printare" tridimensională pentru crearea avanposturilor planetare, dar şi diferite moduri de alimentare a unor misiuni cu ajutorul energiei nucleare sau solare.

NIAC a funcţionat din 1998 până în 2007, ca formă independentă "pentru a completa activităţile desfăşurate de NASA ce implicau concepte avansate," au declarat oficialii. Programul a fost oprit în 2008 pentru revizuire, urmând ca în 2011 să fie reluat.

Sursa: France 24