Home » D:News » Adio carii! Un gel inovator ajută dinţii să se repare singuri! (VIDEO)

Adio carii! Un gel inovator ajută dinţii să se repare singuri! (VIDEO)

Publicat: 25.08.2011
Cariile şi experienţele neplăcute asociate acestora - sunetul stresant făcut de freza dentistului, durerile îngrozitoare şi costurile ridicate - ar putea deveni în scurt timp doar o amintire neplăcută. Acest lucru este posibil graţie unui gel inventat de cercetătorii de la Universitatea din Leeds, ce promite să elimine în totalitate existenţa cariilor.

Oamenii de ştiinţă de la Facultatea de Chimie a Universităţii din Leeds au conceput un fluid ce ajută dinţii să prevină formarea cariilor şi să se repare singuri.

Cariile se formează atunci când acidul produs de bacterii formează găuri microscopice în dinţi, denumite „pori”, care în timp se cresc în dimensiune. Fluidul conceput de cercetătorii britanici conţine peptida P 11-4. Aplicat pe dinţi, fluidul pătrunde în porii creaţi de bacterii şi se transformă într-un gel ce atrage calciu spre zona afectată, permiţând dintelui să se refacă.

Poate sună prea bine ca să fie adevărat, dar ceea ce am reuşit cu acest fluid este să permitem dinţilor afectaţi de acid să se regenereze. Este vorba despre un proces de reparaţie non-chirurgical, complet natural şi care nu provoacă deloc durere„, anunţă Jennifer Kirkham, un cercetător care a luat parte la acest proiect.

„Rezultatele testelor noastre sunt extrem de promiţătoare până acum”, afirmă profesorul Paul Brunton, cel însărcinat cu testarea acestui nou gel pe pacienţi. „Dacă aceste rezultate pot fi repetate pe un grup mai mare de pacienţi, atunci sunt convins că în maxim 2-3 ani această tehnică va fi disponibilă dentiştilor din întreaga lume pentru uzul zilnic„, a afirmat acesta.

Brunton a adăugat: „Principalul motiv pentru care oamenii nu merg la dentist în mod regulat este frica de de durere. Dacă putem oferi un tratament complet non-invaziv, ce nu implică folosirea unei freze, atunci vom putea schimba asocierea pe care publicul o face între stomatologie şi durere. Cel mai importantă reuşită a acestui nou tratament este faptul că permite pacienţilor să-şi păstreze dinţii naturali”.

Sursa: University of Leeds