Home » D:News » Cercetătorii au reuşit să filmeze în premieră o pisică africană aurie! (VIDEO)

Cercetătorii au reuşit să filmeze în premieră o pisică africană aurie! (VIDEO)

Publicat: 30.08.2011
Oamenii de ştiinţă ce caută una dintre cele mai evazive animale din Africa au reuşit să obţină singura înregistrare de până acum cu pisica africană aurie (Caracal aurata). Aceasta este felina africană despre care cercetătorii au cele mai puţine date, fiind arareori observată în sălbăticie.

Imaginile au fost surprinse de o cameră video programată să se activeze atunci când detectează mişcare, ce a fost instalată într-una din pădurile din Gabon. Imaginile arată un exemplar din Caracal aurata, o pisică de dimensiuni medii, extrem de timidă, ce se fereşte de contactul cu oamenii şi trăieşte în părţile greu de atins ale pădurilor din Africa centrală.

Din câte ştim, această specie nu a mai fost niciodată filmată în sălbăticie„, a declarat Luke Hunter, preşedintele Panthera, un grup dedicat conservării mediului ce a finanţat echipa de cercetători care a reuşit să filmeze exemplarul de pisică africană aurie.

Imaginile surprinse şi alte date colectate de către cercetători ar putea conduce la o mai bună înţelegere a acestei specii.

Laila Bahaa-el-din, conducătoarea echipei de cercetători ce efectuează acest studiu în pădurile din Gabon, intenţionează ca eforturile echipei sale să conducă la obţinerea unor informaţii care să permită conservarea speciei. „Nu cred că pot să exprim în cuvinte ceea ce simt. Visez pisicile africane aurii şi trăiesc în fiecare zi cu gândul la ele, iar această reuşită este absolut incredibilă”, a comentat aceasta imaginile surprinse de camera video.

Imaginile au fost surprinse într-o zonă concesionată unei companii ce se ocupă cu exploatarea forestieră. După ce a prospectat zona timp de 3 săptămâni, cercetătorii au instalat 40 de camere foto ce erau programate să se activeze atunci când senzorii detectau mişcare. Colectând imaginile surprinse la fiecare 2 săptămâni, cercetătorii au descoperit că o pisică africană aurie se apropia de una dintre camerele foto şi au decis să instaleze o cameră video în acea zonă.

Câteva zile mai târziu, au descoperit că aceasta a surprins primele imagini în mişcare cu un exemplar de Caracal aurata ce părea că aleargă un liliac.

Până la capturarea acestor imagini, se credea despre că acest animal este nocturn sau crepuscular (activ la răsărit şi apus), însă numeroasele fotografii surprinse arată că felina este activă în timpul zilei.

Pentru că această specie este extrem de timidă, este foarte rar ca oamenii să observe vreun exemplar, astfel că se cunosc foarte puţine lucruri despre aceasta.

Specialiştii nu ştiu câte exemplare de Caracal aurata trăiesc în pădurile africane, însă în 2007 Uniunea Internaţională pentru Conservarea Naturii a estimat că există „probabil peste 10.000 de exemplare adulte în sălbăticie”.

Philipp Henschel, parte a echipei de cercetători ce efectuează studiul în pădurile din Gabon, explică de ce este importantă această filmare: „Sper că acest film va face ca şi alţi oameni în afară de cercetători să devină interesaţi de această specie şi, mai ales, de eforturile necesare pentru conservarea habitatului acestui animal„.

Sursa: CNN

Oamenii de știință au descoperit, în premieră, o moleculă care absoarbe gazele cu efect de seră
Temperaturile anunțate de ANM! Cum va fi vremea până în iunie?
Nume mari de la Hollywood s-au aliat pentru întoarcerea lui Kevin Spacey pe marile ecrane