Home » D:News » Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?

Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?

09.15.2011
Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?
Automobilele viitorului ar putea fi alimentate chiar de către şoselele – şosele electrificate, susţin doi cercetători japonezi. Această tehnologie ar permite maşinilor electrice să renunţe la baterii, care nu numai că îngreunează vehiculele, mărind cantitatea de energie necesară mişcării, dar le şi forţează să stea pe loc în timp ce se încarcă.

Încercări anterioare au folosit o bobină electrificată care crea un câmp electromagnetic ce interacţiona cu o bobină ataşată la maşină. Dar cele două bobine ar trebui să fie aliniate perfect pentru a ajunge la o eficienţă energetică maximă, iar acest sistem ar fi eficient pentru vehiculele care staţionează într-o parcare, însă nu şi pentru cele care se află în mers.

Hanazawa şi Takashi Ohira de la Universitatea de Tehnologie Toyohashi din Nagakute, Japonia, lucrează la dezvoltarea unui sistem care transmite energie electrică între o placă de metal încastrată în şosea şi benzi de oţel plasate în interiorul a două anvelope. „Abordarea noastră exploatează o pereche de anvelope care ating întotdeauna suprafaţa drumului”, susţine Hanazawa.

Pentru a testa cât de multă energie se pierde la trecerea electricităţii prin anvelopele de cauciuc, cei doi au creat un experiment de laborator, punând plăci de metal pe podea şi în interiorul unei anvelope. „Mai puţin de 20% din puterea transmisă este pierdută în circuit”, susţine Ohira.

Cu suficientă energie, sistemul poate alimenta un automobil clasic, iar Ohira şi echipa sa sunt pe cale să proiecteze primul prototip la scară redusă, pentru a dovedi eficienţa sistemului.
Totuşi, echipa de cercetători a admis faptul că procentajul energiei pierdute este mai mare decât în cazul maşinilor care funcţionează pe bază de baterii.

John Boys, un inginer electrician de la Universitatea Auckland, Noua Zeelandă, afirmă însă că, pentru ca acest sistem să funcţioneze, plăcile metalice de pe şosele trebuie să aibă o tensiune de 50.000 de volţi, pentru a putea alimenta o maşină, aceeaşi tensiune care este necesară pentru utilizarea unui Taser (o armă cu electroşocuri care foloseşte curentul electric pentru a perturba controlul voluntar al muşchilor). Existenţa unor asemenea şosele ar fi foarte periculoasă, datorită riscurilor de electrocutare.

„În plus, pentru a obţine nivelurile de energie necesare, plăcile metalice ar produce un câmp magnetic puternic, ce ar ar interfera cu funcţionarea tuturor sistemelor electrice, fapt care ar conduce la haos”, susţine Boys.

Pentru adaptarea străzilor la un astfel sistem ar fi necesare sume mari de bani dar, pentru început, se pot adapta doar autostrăzile, iar pe drumurile mici, maşinile să fie dotate cu baterii mici, sugerează Daniel Friedman de la Universitatea din New South Wales, Australia.

Sursa: New Scientist

Cele mai noi articole
Ar putea exista vreodată creaturi de mărimea lui Godzilla sau King Kong?
Ar putea exista vreodată creaturi de mărimea lui Godzilla sau King Kong?
6 instrumente spațiale care s-au ciocnit de corpuri cerești de dragul științei
6 instrumente spațiale care s-au ciocnit de corpuri cerești de dragul științei
Bulele de aer din gheața din Antarctica indică o cauză a scăderii oxigenului
Bulele de aer din gheața din Antarctica indică o cauză a scăderii oxigenului
Chiar este posibil să devii accidental alergic la carnea roșie. Explicația științifică
Chiar este posibil să devii accidental alergic la carnea roșie. Explicația științifică
Lusitania, nava care a contribuit la intrarea SUA în Primul Război Mondial
Lusitania, nava care a contribuit la intrarea SUA în Primul Război Mondial
Experții spun că Omicron este „cel mai exploziv și mai transmisibil virus din istorie”
Experții spun că Omicron este „cel mai exploziv și mai transmisibil virus din istorie”
„Soarele artificial” al Chinei a doborât un nou record mondial pentru fuziunea plasmei
„Soarele artificial” al Chinei a doborât un nou record mondial pentru fuziunea plasmei
Forțele Spetsnaz, arma cea mai de preț a Rusiei
Forțele Spetsnaz, arma cea mai de preț a Rusiei
Un vehicul electric inspirat de Tesla Cybertruck te-ar putea ajuta să cureți zăpada
Un vehicul electric inspirat de Tesla Cybertruck te-ar putea ajuta să cureți zăpada
Un dietetician explică de ce nu toate caloriile sunt la fel
Un dietetician explică de ce nu toate caloriile sunt la fel
Masculii tineri de elefant își controlează agresivitatea dacă în apropiere se află masculi mai în vârstă
Masculii tineri de elefant își controlează agresivitatea dacă în apropiere se află masculi mai în vârstă
Primul preşedinte american care a fost SILIT să îşi dea demisia
Primul preşedinte american care a fost SILIT să îşi dea demisia
Antenele de satelit Starlink ale lui Elon Musk, „un adevărat magnet” pentru pisici
Antenele de satelit Starlink ale lui Elon Musk, „un adevărat magnet” pentru pisici
Mercedes a dezvăluit o mașină electrică ce ar putea să depăşească bariera de 1.000 km autonomie
Mercedes a dezvăluit o mașină electrică ce ar putea să depăşească bariera de 1.000 km autonomie
Când va fi gata vaccinul-plasture împotriva Covid-19 dezvoltat de elvețieni
Când va fi gata vaccinul-plasture împotriva Covid-19 dezvoltat de elvețieni
Primul gigant al planetei. Craniul de doi metri al unui ihtiozaur gigant, descoperit de cercetători
Primul gigant al planetei. Craniul de doi metri al unui ihtiozaur gigant, descoperit de cercetători
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”