Home » D:News » Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?

Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?

Publicat: 15.09.2011
Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?
Automobilele viitorului ar putea fi alimentate chiar de către şoselele – şosele electrificate, susţin doi cercetători japonezi. Această tehnologie ar permite maşinilor electrice să renunţe la baterii, care nu numai că îngreunează vehiculele, mărind cantitatea de energie necesară mişcării, dar le şi forţează să stea pe loc în timp ce se încarcă.

Încercări anterioare au folosit o bobină electrificată care crea un câmp electromagnetic ce interacţiona cu o bobină ataşată la maşină. Dar cele două bobine ar trebui să fie aliniate perfect pentru a ajunge la o eficienţă energetică maximă, iar acest sistem ar fi eficient pentru vehiculele care staţionează într-o parcare, însă nu şi pentru cele care se află în mers.

Hanazawa şi Takashi Ohira de la Universitatea de Tehnologie Toyohashi din Nagakute, Japonia, lucrează la dezvoltarea unui sistem care transmite energie electrică între o placă de metal încastrată în şosea şi benzi de oţel plasate în interiorul a două anvelope. „Abordarea noastră exploatează o pereche de anvelope care ating întotdeauna suprafaţa drumului”, susţine Hanazawa.

Pentru a testa cât de multă energie se pierde la trecerea electricităţii prin anvelopele de cauciuc, cei doi au creat un experiment de laborator, punând plăci de metal pe podea şi în interiorul unei anvelope. „Mai puţin de 20% din puterea transmisă este pierdută în circuit”, susţine Ohira.

Cu suficientă energie, sistemul poate alimenta un automobil clasic, iar Ohira şi echipa sa sunt pe cale să proiecteze primul prototip la scară redusă, pentru a dovedi eficienţa sistemului.
Totuşi, echipa de cercetători a admis faptul că procentajul energiei pierdute este mai mare decât în cazul maşinilor care funcţionează pe bază de baterii.

John Boys, un inginer electrician de la Universitatea Auckland, Noua Zeelandă, afirmă însă că, pentru ca acest sistem să funcţioneze, plăcile metalice de pe şosele trebuie să aibă o tensiune de 50.000 de volţi, pentru a putea alimenta o maşină, aceeaşi tensiune care este necesară pentru utilizarea unui Taser (o armă cu electroşocuri care foloseşte curentul electric pentru a perturba controlul voluntar al muşchilor). Existenţa unor asemenea şosele ar fi foarte periculoasă, datorită riscurilor de electrocutare.

„În plus, pentru a obţine nivelurile de energie necesare, plăcile metalice ar produce un câmp magnetic puternic, ce ar ar interfera cu funcţionarea tuturor sistemelor electrice, fapt care ar conduce la haos”, susţine Boys.

Pentru adaptarea străzilor la un astfel sistem ar fi necesare sume mari de bani dar, pentru început, se pot adapta doar autostrăzile, iar pe drumurile mici, maşinile să fie dotate cu baterii mici, sugerează Daniel Friedman de la Universitatea din New South Wales, Australia.

Sursa: New Scientist

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
O nouă descoperire ne aduce mai aproape de călătoria interstelară
O nouă descoperire ne aduce mai aproape de călătoria interstelară
O fabrică de topoare din obsidian, veche de peste un milion de ani, descoperită în Etiopia
O fabrică de topoare din obsidian, veche de peste un milion de ani, descoperită în Etiopia
Un „vârtej” misterios a apărut deasupra unui observator din Hawaii
Un „vârtej” misterios a apărut deasupra unui observator din Hawaii
Uraganele din spațiul cosmic ne-ar putea arăta calea spre lumi extraterestre
Uraganele din spațiul cosmic ne-ar putea arăta calea spre lumi extraterestre
Dalmațienii se nasc fără pete. Cum și de ce apar petele dalmațienilor?
Dalmațienii se nasc fără pete. Cum și de ce apar petele dalmațienilor?
Mumia unui „băiat de aur” a dezvăluit cât de minuțioase erau ritualurile egiptenilor antici
Mumia unui „băiat de aur” a dezvăluit cât de minuțioase erau ritualurile egiptenilor antici
Cu un pas mai aproape de baterii reciclabile pentru telefoanele mobile. Ce au descoperit cercetătorii?
Cu un pas mai aproape de baterii reciclabile pentru telefoanele mobile. Ce au descoperit cercetătorii?
Noua interfață creier-computer permite utilizatorilor să transmită 62 de cuvinte pe minut
Noua interfață creier-computer permite utilizatorilor să transmită 62 de cuvinte pe minut
Securiștii lui Jivkov împușcau la vânătoare urșii din România cu mitraliera Kalașnikov
Securiștii lui Jivkov împușcau la vânătoare urșii din România cu mitraliera Kalașnikov
De ce scria Leonardo da Vinci în sens invers?
De ce scria Leonardo da Vinci în sens invers?
Strugurii ar putea crește rezistența la razele ultraviolete, arată un studiu
Strugurii ar putea crește rezistența la razele ultraviolete, arată un studiu
Ce sunt vulcanii noroioși?
Ce sunt vulcanii noroioși?
Robotul care se poate topi și apoi solidifica, la fel ca în Terminator, tocmai a fost creat
Robotul care se poate topi și apoi solidifica, la fel ca în Terminator, tocmai a fost creat
Sylvia Plath, poeta care s-a sinucis la 30 de ani. „Sărută-mă şi vei vedea cât sunt de importantă”
Sylvia Plath, poeta care s-a sinucis la 30 de ani. „Sărută-mă şi vei vedea cât sunt de importantă”
Misterul unui val de decese la copii, dezlegat după 80 de ani
Misterul unui val de decese la copii, dezlegat după 80 de ani
Cât hidrogen verde produce Europa? Continentul ar fi cel mai mare producător
Cât hidrogen verde produce Europa? Continentul ar fi cel mai mare producător
Martha Bibescu, frumoasa prinţesă cu nenumăraţi amanţi. Ce s-a întâmplat atunci când unul dintre iubiţii ei, spion, i-a încredinţat nişte documente secrete
Martha Bibescu, frumoasa prinţesă cu nenumăraţi amanţi. Ce s-a întâmplat atunci când unul dintre iubiţii ei, spion, ...
Volumul „Melancolia” al lui Mircea Cărtărescu, lansat la Stockholm
Volumul „Melancolia” al lui Mircea Cărtărescu, lansat la Stockholm