Home » D:News » Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?

Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?

Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?
Publicat: 15.09.2011
Automobilele viitorului ar putea fi alimentate chiar de către şoselele – şosele electrificate, susţin doi cercetători japonezi. Această tehnologie ar permite maşinilor electrice să renunţe la baterii, care nu numai că îngreunează vehiculele, mărind cantitatea de energie necesară mişcării, dar le şi forţează să stea pe loc în timp ce se încarcă.

Încercări anterioare au folosit o bobină electrificată care crea un câmp electromagnetic ce interacţiona cu o bobină ataşată la maşină. Dar cele două bobine ar trebui să fie aliniate perfect pentru a ajunge la o eficienţă energetică maximă, iar acest sistem ar fi eficient pentru vehiculele care staţionează într-o parcare, însă nu şi pentru cele care se află în mers.

Hanazawa şi Takashi Ohira de la Universitatea de Tehnologie Toyohashi din Nagakute, Japonia, lucrează la dezvoltarea unui sistem care transmite energie electrică între o placă de metal încastrată în şosea şi benzi de oţel plasate în interiorul a două anvelope. „Abordarea noastră exploatează o pereche de anvelope care ating întotdeauna suprafaţa drumului”, susţine Hanazawa.

Pentru a testa cât de multă energie se pierde la trecerea electricităţii prin anvelopele de cauciuc, cei doi au creat un experiment de laborator, punând plăci de metal pe podea şi în interiorul unei anvelope. „Mai puţin de 20% din puterea transmisă este pierdută în circuit”, susţine Ohira.

Cu suficientă energie, sistemul poate alimenta un automobil clasic, iar Ohira şi echipa sa sunt pe cale să proiecteze primul prototip la scară redusă, pentru a dovedi eficienţa sistemului.
Totuşi, echipa de cercetători a admis faptul că procentajul energiei pierdute este mai mare decât în cazul maşinilor care funcţionează pe bază de baterii.

John Boys, un inginer electrician de la Universitatea Auckland, Noua Zeelandă, afirmă însă că, pentru ca acest sistem să funcţioneze, plăcile metalice de pe şosele trebuie să aibă o tensiune de 50.000 de volţi, pentru a putea alimenta o maşină, aceeaşi tensiune care este necesară pentru utilizarea unui Taser (o armă cu electroşocuri care foloseşte curentul electric pentru a perturba controlul voluntar al muşchilor). Existenţa unor asemenea şosele ar fi foarte periculoasă, datorită riscurilor de electrocutare.

„În plus, pentru a obţine nivelurile de energie necesare, plăcile metalice ar produce un câmp magnetic puternic, ce ar ar interfera cu funcţionarea tuturor sistemelor electrice, fapt care ar conduce la haos”, susţine Boys.

Pentru adaptarea străzilor la un astfel sistem ar fi necesare sume mari de bani dar, pentru început, se pot adapta doar autostrăzile, iar pe drumurile mici, maşinile să fie dotate cu baterii mici, sugerează Daniel Friedman de la Universitatea din New South Wales, Australia.

Sursa: New Scientist

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Oamenii de știință din domeniul energiei dezleagă misterul strălucirii aurului
Oamenii de știință din domeniul energiei dezleagă misterul strălucirii aurului
Mii de meteoriți care au ajuns în Antarctica ar putea fi pierduți pentru totdeauna
Mii de meteoriți care au ajuns în Antarctica ar putea fi pierduți pentru totdeauna
România și pierderea Dobrogei. Ionel Brătianu: „Soarta Dobrogei nu depinde de stipulațiile păcii de la Bucureşti”
România și pierderea Dobrogei. Ionel Brătianu: „Soarta Dobrogei nu depinde de stipulațiile păcii de la Bucureşti”
Trucul simplu și rapid prin care să-ți schimbi instant viața în bine
Trucul simplu și rapid prin care să-ți schimbi instant viața în bine
(P) 5 construcții impresionante pe care merită să le vezi măcar o dată in viață
(P) 5 construcții impresionante pe care merită să le vezi măcar o dată in viață
Erupție excepțional de rară pe suprafața Soarelui! O furtună solară se îndreaptă spre Pământ
Erupție excepțional de rară pe suprafața Soarelui! O furtună solară se îndreaptă spre Pământ
(P) Descoperă care e grosimea ideală a unor geamuri de tip termopan pentru un nivel de eco-eficiență crescut
(P) Descoperă care e grosimea ideală a unor geamuri de tip termopan pentru un nivel de eco-eficiență crescut
Test de cultură generală. De ce este special nasul cămilelor?
Test de cultură generală. De ce este special nasul cămilelor?
Astronomii au detectat un semnal ciudat de la o galaxie din apropiere
Astronomii au detectat un semnal ciudat de la o galaxie din apropiere
Chitara cu care John Lennon a înregistrat piesa „Help!”, găsită după 50 de ani
Chitara cu care John Lennon a înregistrat piesa „Help!”, găsită după 50 de ani
165 de ani de la începerea construcţiei Canalului Suez. A scurtat drumul navigatorilor către Europa la doar câteva ore
165 de ani de la începerea construcţiei Canalului Suez. A scurtat drumul navigatorilor către Europa la doar câteva ore
Începând de astăzi, turiștii trebuie să plătească taxă de intrare în Veneția
Începând de astăzi, turiștii trebuie să plătească taxă de intrare în Veneția
Recipientele de la una dintre cele mai populare cafenele din lume vor fi mai mici cu 20%
Recipientele de la una dintre cele mai populare cafenele din lume vor fi mai mici cu 20%
Vot decisiv în Senatul SUA pentru interzicerea TikTok. Ce se întâmplă acum?
Vot decisiv în Senatul SUA pentru interzicerea TikTok. Ce se întâmplă acum?
Haos în centrul Londrei după ce doi cai militari au scăpat de sub control
Haos în centrul Londrei după ce doi cai militari au scăpat de sub control
A fost făcută prima radiografie din lume cu un singur atom
A fost făcută prima radiografie din lume cu un singur atom
Antarctica este împânzită cu vulcani, dar ar putea oare să erupă?
Antarctica este împânzită cu vulcani, dar ar putea oare să erupă?
Cum s-a transformat prietenia dintre I.G. Duca și Constantin Stere într-o relație dușmănoasă?
Cum s-a transformat prietenia dintre I.G. Duca și Constantin Stere într-o relație dușmănoasă?