Home » D:News » Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?

Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?

Transportul viitorului: maşini pe şosele electrificate?
Publicat: 15.09.2011
Automobilele viitorului ar putea fi alimentate chiar de către şoselele – şosele electrificate, susţin doi cercetători japonezi. Această tehnologie ar permite maşinilor electrice să renunţe la baterii, care nu numai că îngreunează vehiculele, mărind cantitatea de energie necesară mişcării, dar le şi forţează să stea pe loc în timp ce se încarcă.

Încercări anterioare au folosit o bobină electrificată care crea un câmp electromagnetic ce interacţiona cu o bobină ataşată la maşină. Dar cele două bobine ar trebui să fie aliniate perfect pentru a ajunge la o eficienţă energetică maximă, iar acest sistem ar fi eficient pentru vehiculele care staţionează într-o parcare, însă nu şi pentru cele care se află în mers.

Hanazawa şi Takashi Ohira de la Universitatea de Tehnologie Toyohashi din Nagakute, Japonia, lucrează la dezvoltarea unui sistem care transmite energie electrică între o placă de metal încastrată în şosea şi benzi de oţel plasate în interiorul a două anvelope. „Abordarea noastră exploatează o pereche de anvelope care ating întotdeauna suprafaţa drumului”, susţine Hanazawa.

Pentru a testa cât de multă energie se pierde la trecerea electricităţii prin anvelopele de cauciuc, cei doi au creat un experiment de laborator, punând plăci de metal pe podea şi în interiorul unei anvelope. „Mai puţin de 20% din puterea transmisă este pierdută în circuit”, susţine Ohira.

Cu suficientă energie, sistemul poate alimenta un automobil clasic, iar Ohira şi echipa sa sunt pe cale să proiecteze primul prototip la scară redusă, pentru a dovedi eficienţa sistemului.
Totuşi, echipa de cercetători a admis faptul că procentajul energiei pierdute este mai mare decât în cazul maşinilor care funcţionează pe bază de baterii.

John Boys, un inginer electrician de la Universitatea Auckland, Noua Zeelandă, afirmă însă că, pentru ca acest sistem să funcţioneze, plăcile metalice de pe şosele trebuie să aibă o tensiune de 50.000 de volţi, pentru a putea alimenta o maşină, aceeaşi tensiune care este necesară pentru utilizarea unui Taser (o armă cu electroşocuri care foloseşte curentul electric pentru a perturba controlul voluntar al muşchilor). Existenţa unor asemenea şosele ar fi foarte periculoasă, datorită riscurilor de electrocutare.

„În plus, pentru a obţine nivelurile de energie necesare, plăcile metalice ar produce un câmp magnetic puternic, ce ar ar interfera cu funcţionarea tuturor sistemelor electrice, fapt care ar conduce la haos”, susţine Boys.

Pentru adaptarea străzilor la un astfel sistem ar fi necesare sume mari de bani dar, pentru început, se pot adapta doar autostrăzile, iar pe drumurile mici, maşinile să fie dotate cu baterii mici, sugerează Daniel Friedman de la Universitatea din New South Wales, Australia.

Sursa: New Scientist

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...