Home » D:News » A fost descoperit un virus ce ucide celulele cancerului de sân în doar 7 zile!

A fost descoperit un virus ce ucide celulele cancerului de sân în doar 7 zile!

Publicat: 26.09.2011
Cercetătorii de la Colegiul de Medicină al Universităţii Penn State au descoperit un virus ce distruge celulele de cancer de sân în doar 7 zile. Virusul a fost testat cu succes pe 3 tipuri diferite de celule canceroase, deschizând calea spre noi tratamente împotriva cancerului de sân.

Virusul AAV2 (adeno-associated virus type 2) infectează adesea oamenii, însă nu provoacă boli. Studii anterioare au arătat că acest virus promovează moartea celulelor canceroase în cazul cancerului cervical. Acum, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Penn State au folosit virusul şi pe celulele canceroase întâlnite în cazul cancerului de sân, rezultatele fiind încurajatoare.

Cancerul de sân este cea mai răspândită formă de cancer din lume, fiind cancerul care provoacă cel mai mare număr de decese în rândul femeilor„, a declarat Samina Alam, unul dintre cercetătorii ce au luat parte la studiu.

„Pentru că această formă de cancer prezintă mai multe stagii, nu se poate administra acelaşi tratament tuturor femeilor. În acest moment, tratamentul cancerului de sân diferă de la om la om în funcţie de mai mulţi factori. Cercetarea noastră arată că AAV2 atacă toate formele de cancer de sân, indiferent de stagiul în care se află”, a explicat Criag Meyers, profesor de microbiologie şi imunologie la Universitatea Penn State.

În culturile de ţesut folosite în laborator, AAV2 a distrus toate celulele canceroase în 7 zile de la introducerea sa.

Cercetătorii doresc acum să înţeleagă cum reuşeşte virusul să distrugă celulele canceroase. „Putem observa că virusul distruge celulele canceroase, dar încă nu ştim cum face acest lucru. Dacă vom reuşi să înţelegem care sunt genele virale folosite, va fi posibil să folosim aceste gene în cadrul unui medicament sau să folosim chiar virusul ca soluţie terapeutică„, susţine Alam.

Chiar dacă AAV2 nu afectează celulele sănătoase, introducerea sa în corpul uman ar putea produce reacţii ale sistemului imunitar, care ar încerca să elimine virusul din corp. De aceea, cercetătorii speră să înţeleagă metoda prin care acesta distruge celulele canceroase, pentru a descoperi noi metode de a trata cancerul fără a folosi acest virus.

La nivel mondial, peste 700.000 de femei mor anual din cauza cancerului de sân, estimându-se că aproximativ 9% din femei vor dezvolta această afecţiune pe parcursul vieţii.

Sursa: Penn State