Home » D:News » Ziua în care Soarele ne va arde dispozitivele electrice

Ziua în care Soarele ne va arde dispozitivele electrice

09.28.2011
Ziua în care Soarele ne va arde dispozitivele electrice
Experţii NASA au detectat în decursul săptămânii trecute două erupţii solare de clasă X. Pe baza puterii şi energiei declanşate de acest tip de erupţii, oficialii NASA avertizează că ”orice aparat electric” poate fi afectat.

Cunoscută experţilor sub denumirea de „Regiunea Activă 1302”, zona de pe suprafaţa Soarelui este celebră pentru radiaţiile sale extrem de puternice şi intense, încât aurorele cauzate de particulele solare care au lovit atmosefera terestră au fost observate chiar şi la sud de oraşul Oxfordshire.

Astronomul dr. Ian Griffin, CEO în cadrul Science Oxford a declarat că: „Regiunea Activă 1302 este sursa aurorelor observate ieri, şi va provoca mai multe aurore de acest tip în decursul nopţilor următoare. Pe scurt, dacă Luna nu va lumina cerul, partea activă a Soarelui le va oferi astronomilor britanici un spectacol de neuitat”.

Pericolul persistă însă, deoarece activitatea solară intensă va întrerupe sistemele de comunicaţii, în special în Scandinavia, Canada, Rusia de nord şi Alaska.

O pată solară apare când puternicele câmpuri magnetice de pe Soare, ating suprafaţa acestuia şi se răcesc. Diametrul Regiunii Active 1302 atinge 99.800 kilometri, fiind de câteva ori mai mare decât diametrul planetei noastre.