Home » D:News » Ciuma există! S-a schimbat doar puţin

Ciuma există! S-a schimbat doar puţin

Publicat: 14.10.2011
La peste 700 ani de la ultima epidemie de ciumă care a devastat Europa, o echipă de cercetători germani a descoperit că temuta bacterie care a declanşat Moartea Neagră a supravieţuit secolelor, varianta ei de astăzi fiind doar puţin diferită de a celei care a îndoliat Bătrânul Continent.

„Pentru a înţelege mai bine de ce epidemiile de ciumă au fost atât de virulente, trebuie doar să comparăm genomul bacteriei Yersinia pestis de atunci cu cel al formei actuale. Yersinia pestis din prezent nu este atăt de periculos precum cel din trecut. Cu toate acestea, cele două tipuri de bacterii nu trebuie să interfereze deloc, deoarece ar putea da naştere unei forme de ciumă cu adevărat catastrofală. Din acest motiv, nu le combinăm nici măcar în condiţii de laborator, ci preferăm să le secvenţionăm ADN-ul pentru a-l studia mai bine”, declară în primă instanţă dr. Hernan Burbano cercetător în cadrul prestigiosului Institut de Antropologie Evoluţionară Max Planck din Leipzig.

Din punct de vedere genetic, cele două variaţii ale bacteriei se deosebesc foarte puţin între ele. Din totalul de 4, 6 milioane „litere” din codul genetic al celor două forme de bacterii, doar 97 sunt diferite.

Cu toate acestea, cercetătorii cred că Ciuma Neagră nu se va reîntoarce curând în Europa, deoarece ştiinţa modernă posedă mijloace sofisticate şi eficiente în a detecta, izola, analiza şi trata fiecare posibil caz de ciumă.

Sursa: Dw-World