Home » D:News » Mamelonul – cheia tratării cancerului de sân

Mamelonul – cheia tratării cancerului de sân

Publicat: 30.10.2011
Chimioterapia prin mamelon este cel mai eficient mod de a trata cancerul la sân, spun specialiştii de la Universitatea Jefferson din Philadelphia, SUA.

Prin vizarea directă a ductelor mamare, o cantitate mai mare de medicamente poate fi trimisă direct spre zona afectată, afirmă oamenii de ştiinţă.

Din cauza faptului că majoritatea tipurilor de cancer de sân îşi au originea în celulele din ductele mamare, cercetătorii susţin că aşa-numita metodă intraductală (ce presupune introducerea unui cateter la nivelul mamelonului) ar trebui folosită ca alternativă a tratamentului intravenos.

Pentru a testa teoria, un studiu a comparat 12 paciente care au fost tratate cu medicamente chimioterapice administrate prin mamelon, cu trei paciente cărora aceste medicamente le-au fost administrate prin perfuzii.

Rezultatele au arătat că metoda de administrare a medicamentelor direct în mamelon este mult mai eficientă decât cea tradiţională, permiţănd ca o mai mare concentraţie de medicamente să acţioneze la nivelul sânului. În plus, specialiştii au descoperit că metoda intraductală este mai puţin toxică, neproducând efecte adverse precum oboseala şi căderea părului.

Singurele simtome pe care le-au avut aceste paciente au fost durerile moderate la nivelul mameloanelor şi o senzaţie de îngreunare a sânului ce a durat cam o oră după tratament.

Cu toate acestea, metoda intraductală este una controversată. Mulţi medici sunt sceptici şi spun că va dura mult timp până când se va stabili dacă metoda este una eficientă sau nu.