Home » D:News » Viaţa pe Terra, posibilă graţie planetelor distruse de o gaură neagră gigant

Viaţa pe Terra, posibilă graţie planetelor distruse de o gaură neagră gigant

Autor: Maria Olaru 11.02.2011
Viaţa pe Terra, posibilă graţie planetelor distruse de o gaură neagră gigant
În centrul multor galaxii se găsesc găuri negre gigantice. Dimensiunile acestora sunt greu de identificat, deoarece găurile negre supermasive sunt învăluite în nori de praf. Aceşti nori, spun cercetătorii, ar putea fi esenţiali pentru dezvoltarea vieţii.

Potrivit unei echipe de cercetători de la Universitatea din Leicester, aceşti nori misterioşi ar putea fi formaţi ca urmare a unor coliziuni ale planetelor sau asteroizilor, aceste impacturi fiind provocate de gravitaţia exercitată de găurile negre. Un proces similar există şi în sistemul nostru solar, ciocnirea dintre asteroizi şi comete ducând la apariţia prafului zodiacal.

Cercetătorii denumesc acest conglomerat format din resturi de planete şi asteroizi drept „nori super Oort”. Acest nume provine de la gigantul nor de praf şi roci de la marginea sistemului nostru solar. Noua lor ipoteză se bazează pe o serie de cercetări recente cu privire la formaţiunile stelare din apropierea găurii negre Sagittarius A* (gaura neagră situată în centrul galaxiei noastre).

Ca urmare a prafului rezultat în urma ciocnirii dintre planete şi asteroizi, găurile negre sunt blocate şi nu mai pot „înghiţi” din Univers. Astfel, planetele care se formează în apropierea găurilor negre sunt victime sigure ale acestora, însă naşterea lor aduce un beneficiu major vieţii din cosmos.

Dacă teoria cercetătorilor este adevărată, înseamnă că formarea planetelor în jurul lui Sagittarius A* a influenţat în mod direct Terra, distrugerea lor de către această gaură neagră făcând posibilă viaţa pe planeta noastră.

Cercetătorii au concluzionat: „o mai bună înţelegere a originii acestui nor de praf aflat în centrul galaxiilor ne va duce cu un pas mai aproape spre rezolvarea misterului găurilor negre gigant”.

Sursa: io9