Home » D:News » Au simulat 520 de zile de zbor spre Marte (VIDEO)

Au simulat 520 de zile de zbor spre Marte (VIDEO)

Publicat: 05.11.2011
O echipă mixtă de cosmonauţi formată dint trei ruşi, un francez, un italo-columbian şi un chinez, s-au supus unui experiment de simulare a unei călătorii interstalare de 520 zile către planeta Marte.

Psihologii care i-au monitorizat au declarat că lipsa aerului proaspăt şi a luminii naturale a zilei şi a pus cel mai puternic amprenta asupra subiecţilor. De altfel, cei şase bărbaţi au declarat că stresul şi iritabilitatea reprezentată de prezenţa aceloraşi oameni timp de 520 zile, au constituit cele mai mari obstacole pe întreaga perioadă a experimentului.

Experimentul a avut loc în cadrul Institutului pentru Cercetări Biologice şi Medicale din Moscova, unde a fost amenajată o capsulă spaţială de dimensiunea unui autobuz.

Pe timpul celor 520 de zile, subiecţii au putut comunica în voie cu familiile şi cu organizatorii experimentului prin intermediul Internetului.

La sfârşitul experimentului fiecare subiect a fost răsplătit cu suma de 100.000$, cu excepţia cercetătorului chinez, a cărui recompensă nu a fost dată publicităţii de autorităţile de la Beijing.

Sursa: Associated Press