Home » D:News » Cea mai mare construcţie din lume va explica originea razelor cosmice

Cea mai mare construcţie din lume va explica originea razelor cosmice

Publicat: 19.12.2011
Cercetătorii europeni au anunţat demararea lucrărilor la ceea ce va deveni cea mai mare structură construită de om, după Marele Zid Chinezesc.

Imensa structură va fi construită pe fundul Mării Mediterane, la adâncimea de circa 914 metri. Conform estimărilor iniţiale, structura gigantică va servi la „descoperirea originii neutrinilor astrofizici în cadrul cataclismelor cosmice”.

Detectorul de neutrini, intitulat KM3NeT, va scana împrejurimile pentru a identifica modalitatea în care neutrinii ajung pe Terra. Singur, doar detectorul de neutrini se va întinde pe o suprafaţă de trei kilometri cubi şi va avea inclusiv rolul de observator oceanic pentru a studia impactul activităţilor umane în cea mai „aglomerată” mare a lumii, fiind de un real ajutor şi pentru biologii care studiază limbajul cetaceelor şi precum şi organismele bioluminiscente.

Centrul lui KM3NeT va fi echipat cu tehnologii de ultimă generaţie, inclusiv un gen de sfere speciale care vor conţine camere video ultrasensibile, capabile să detecteze un singur proton.

Cei de la KM3NeT au publicat o imagine care ilustrează înălţimea unui turn din detectorul de neutrini comparându-l cu cea mai înaltă clădire de pe Terra, Burj Khalifa:

Sursa: The Next Web

Sursa foto: KM3NeT Consortium