Home » D:News » Descoperire surprinzătoare a astronomilor americani: Terra are mai multe Luni!

Descoperire surprinzătoare a astronomilor americani: Terra are mai multe Luni!

Publicat: 21.12.2011
Într-o lucrare ştiinţifică intitulată „The population of natural Earth satellites” o echipă de astronomi americani din cadrul Universităţii Cornell susţine că Luna pe care o cunoaştem cu toţii nu ar fi singurul satelit natural al Terrei:planeta noastră poate avea oricând cel puţin încă o Lună! Cu toate că aceşti sateliţi sunt de dimensiuni mici şi prezenţi doar temporar, importanţa ştiinţifică a descoperirii este excepţională.

Michael Granvik, Jeremie Vaubaillon şi Robert Jedicke, cercetători în cadrul Universităţii Cornell, au calculat numărul sateliţilor naturali cu prezenţă neregulată, care sunt capturaţi temporar de câmpul gravitaţional al Terrei.

Conform primelor observaţii asupra acestui straniu fenomen, aceşti asteroizi transformaţi pe moment în sateliţi naturali apar şi dispar relativ frecvent, de cele mai multe ori nefiind detectaţi .

Unul dintre asteroizi a făcut senzaţie la un moment dat, fiind observat sub forma unui misterios obiect alb care se rotea în jurul Terrei. A fost detectat la finele anului 2006 de Centrul Catalina Sky Surveys din Arizona. Misteriosul obiect s-a dovedit a fi un asteroid de dimensiuni mici, care s-a comportat ca un satelit natural, gravitând în jurul Terrei până în luna iunie a anului 2007, după care a părăsit orbita planetei noastre.

Majoritatea asteroizilor transformaţi temporar în sateliţi rămân în jurul Pământului pentru o perioadă de timp de aproximativ 10 luni, după care se îndepărtează.

Descoperirea este una importantă, deoarece aceşti asteroizi care vin atât de aproape de Pământ ar putea fi studiaţi cu uşurinţă, în cadrul unor misiuni de scurtă durată, obţinându-se un volum însemnat de date privind formarea sistemului nostru solar.

Sursa: Gizmodo