Home » D:News » În Marea Roşie a răsărit o nouă insulă

În Marea Roşie a răsărit o nouă insulă

Publicat: 01.01.2012
Marea Roşie găzduieşte o nouă insulă, creată graţie unei erupţii vulcanice subacvatice.

Insula este formată din lavă care s-a răcit după ce a ieşit la suprafaţă. Aceasta a început să se formeze în zona arhipelagului Zubair, situat între Yemen şi Eritrea.

Noua formaţiune, ce măsoară aproximativ 500 de metri, a fost surprinsă de un satelit al NASA pe 23 decembrie. Imaginea capturată de satelitul NASA confirmă declaraţiile pescarilor din zonă, care au afirmat că au văzut erupţii de lavă ridicându-se la 30 de metri deasupra nivelului apei.

Vulcanul care a creat insulele Zubair a erupt ultima oară în secolul al XIX-lea. Conform specialiştilor de la Global Volcanism Program, vulcanii de pe Terra creează noi insule la fiecare câţiva ani, însă nu toate reuşesc să se menţină mai mult de 3 ani, fiind distruse de valuri.

Vulcanologul Rick Wunderman crede că noua insulă din Marea Roşie va reuşi să reziste: „Materialul din care insula este formată prezintă mai puţine gaze, fiind astfel mai rezistentă la valuri şi la furtuni”.

Partea de sud a Mării Roşii a prezentat o intensă activitate vulcanică în ultimul timp, fiind înregistrate 10 erupţii în ultimii cinci ani.

Surse: CNN şi NASA