Home » D:News » O reuşită revoluţionară aduce biocombustibilul din alge mai aproape de realitate

01.22.2012
Experţii în energie cred că algele reprezintă o sursă promiţătoare de biocombustibil, ca alternativă la cărbune şi petrol. Ideea acestora este acum mai aproape de realitate, după ce o echipă de cercetători din SUA a descoperit cum pot fi convertite în energie zaharurile din alge.

Un microb creat în laborator metabolizează toate zaharurile din algele brune, acestea devenind o sursă alternativă de energie la un cost similar cu cel al petrolului.

Echipa de cercetători de la Bio Architecture Lab din Berkeley, California, a modificat o bacterie E. coli, permiţând acesteia să transforme zaharurile din alge brune în etanol. Spre deosebire de microbii concepuţi până acum, acesta poate folosi principala grupă de zaharuri din algele brune, alginatul.

„Cercetătorii noştri au conceput o metodă prin care toate grupele de zaharuri din alge pot fi transformate în energie, reuşind acest lucru cu un cost mic”, a declarat Daniel Trunfio, directorul Bio Architecture Lab.

Algele constituie o sursă de biocombustibil extrem de promiţătoare în comparaţie cu porumbul şi trestia de zahăr. Spre deosebire de aceste surse tradiţionale de etanol, algele nu necesită folosirea terenurilor arabile în detrimentul culturilor plantate în scop alimentar.

Oamenii de ştiinţă estimează că mai puţin de 3% din apele de coastă ale planetei pot furniza suficiente alge pentru a înlocui 227 de miliarde de litri de combustibil de origine fosilă. În condiţii optime, algele pot produce anual 19.000 de litri de etanol pe hectar, productivitatea pe hectar fiind dublă în comparaţie cu cea a sfeclei de zahăr şi de 5 ori mai mare decât cea a porumbului.