Home » D:News » Doi noi sateliţi naturali pentru Jupiter

Doi noi sateliţi naturali pentru Jupiter

Publicat: 05.02.2012
Astronomii americani au descoperit în premieră două „luni” care orbitează în jurul planetei Jupiter, ceea ce ridică la 66 numărul sateliţilor naturali ai celei mai mari planete din sistemul nostru solar.

Cei doi sateliţi naturali au primit numele de S/2011 J1 şi S/2011 J2, fiind identificaţi prin intermediul telescopului Magelan Baade din cadrul observatorului Las Campanas din Chile. Cele două corpuri cosmice sunt printre cei mai mici sateliţi naturali descoperiţi în sistemul nostru solar, măsurând în diametru aproximativ 1 kilometru.

„Noile obiecte stelare fac parte din roiul de sateliţi retrograzi din jurul planetei Jupiter”, declară Scott Sheppard din partea Departamentului de Magnetism Terestru de pe lângă Institutul Carnegie pentru Ştiinţe din Washington D.C.

Sateliţii retrograzi sunt „luni” care orbitează în sens invers faţă de sensul de rotaţie a planetei în jurul axei sale. Incluzându-I pe aceştia doi, Jupiter are acum un număr de 52 sateliţi retrograzi din totalul de 66 sateliţi naturali cunoscuţi până în prezent.