Prima pagină D:News

Legumele galbene si verzi pot preveni pierderea vederii

Redactia Descopera.ro | 09.11.2007 | ● Vizualizări: 264

O dieta bogata in spanac si alte legume cu frunze verzi, precum si in oua, poate preveni pierderea vederii in cazul persoanelor in varsta, aceasta este concluzia unui studiu realizat de cercetatorii americani, publicat in Archives of Ophthalmology, informeaza Reuters

Cercetatorii au descoperit ca persoanele in varsta care au avut o dieta foarte bogata in oua, precum si in legume verzi si galbene, prezinta un risc mai scazut de a suferi de degenerare maculara, o boala a ochilor produsa de imbatranire. Degenerarea maculara este principala cauza a aparitiei orbirii in randul persoanelor cu varste peste 50 de ani.

Macula este o mica zona situata in centrul retinei, acolo unde se focalizeaza razele de lumina, si este responsabila pentru vederea frontala, vederea de aproape si percepetrea culorilor. Degenerarea maculara apare atunci cand celulele maculei nu mai functioneaza. Nu exista tratament pentru aceasta boala, iar optiunile sunt foarte limitate in ceea ce priveste incetinirea procesului de degenerare. Cercetatorii stiu ca aceasta boala este influentata de factori genetici si favorizata de fumat.

Specialistii au descoperit de mai multa vreme ca legumele verzi si galbene contin carotenoizii luteina si zeaxantina, substante care protejeaza ochii de maladiile care apar odata cu inaintarea in varsta. Luteina si zeaxantina sunt depozitate in ochi si actioneaza ca antioxidanti, neutralizand actiunea radicalilor liberi care produc degenerarea la nivel celular.

Autorii studiului, cercetatorii de la Institutul national de oftalmologie din Maryland, au declarat ca alti antioxidanti, precum vitaminele C, E si betacaroten, nu au niciun rol in prevenirea pierderii vederii.

La studiu, care a durat sase ani, au participat 4.519 de persoane cu varsta intre 60 si 80 de ani.
Persoanele a caror dieta a fost formata in proportie de 20% din alimente care contineau luteina si zeaxantina au prezentat cu 35% mai putine riscuri de a-si pierde vederea, fata de ceilalti participanti la studiu.

Cele doua substante se gasesc in oua, spanac, varza creata, napi, broccoli, dovlecei, mazare, fasole verde, ardei gras, varza de Bruxelles, salata chinezeasca, porumb, portocale, mango, kiwi, prune, pepene, struguri, piersici. (MEDIAFAX)

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI