Home » D:News » Puricii dinozaurilor erau adevărate bestii

Puricii dinozaurilor erau adevărate bestii

Publicat: 02.03.2012
În Jurasic, chiar şi purici erau uriaşi, comparativ cu micii lor urmaşi moderni. Oamenii de ştiinţă de la Institutul Nanjing pentru Geologie şi Paleontologie au descoperit că puricii din cea de-a doua perioadă a Erei Mezozoice puteau atinge o lungime de 2,5 centimetri.

Noi fosile descoperite în China indică faptul că cei mai vechi purici datează de acum 125-165 de milioane de ani. Oamenii de ştiinţă spun că un purice din Jurasic era echivalentul a 8, sau chiar mai mulţi, purici moderni.

În timpul observaţiilor s-a constat că femelele erau de două ori mai mari decât masculii, caracteristică păstrată până în ziua de azi şi întâlnită şi la puricii actuali.

Dar cercetătorii au declarat că nu doar dimensiunea fosilelor este impresionantă, ci şi aparatul lor bucal, de forma unui cioc, capabil să extragă sângele din pielea dinozaurilor, chiar şi din a celor carea aveau pene.

Michael Engel, de la Muzeul de Istorie Naturală din cadrul Universităţii Kansas, SUA, a declarat că aparatul bucal al puricilor din Jurasic „era ca un fierăstrău, o armă cu care erau dotaţi pentru a scăpa de pericole”.

Diferenţa majoră între puricii din Jurasic şi cei contemporani se observă la nivelul aparatului locomotor. Puricii străvechi erau foarte mari, dar membrele lor nu erau prea dezvoltate. Doar evoluţia de-a lungul timpului le-a permis acestor insecte să sară.

Fosilele au fost găsite în regiunea Daohugou din nordul Chinei, unde cenuşa vulcanică le-a permis să se păstreze într-o stare atât de bună, încât la unele exemplare se observă antenele şi alte detalii de acest gen.

Sursa: The Washington Post