Home » D:News » Despărţiţi la naştere: Soarele are o mulţime de „fraţi gemeni” răspândiţi prin galaxie (VIDEO)

Publicat: 16.04.2012
Sau, poate, ar fi mai potrivit să le spunem „surori” – fiindcă este vorba despre stele. Astronomii cred că, atunci când a luat naştere Soarele, odată cu el, în acelaşi eveniment cosmic, s-au format o mulţime de alte stele.

Soarele s-a născut acum 4,6 miliarde de ani şi, odată cu el, o multitudine alte corpuri cereşti similare, stele care sunt azi răspîndite prin alte regiuni ale Căii Lactee.

Evenimentul este reconstituit într-o simulare realizată de astrofizicianul Matthew Bate de la Universitatea Exeter, Marea Britanie, care a analizat termodinamica evenimentului şi a folosit datele pentru a crea simularea.

Simularea prezintă naşterea unui ansamblu masiv de 183 de stele. Dintr-un nor haotic de hidrogen şi heliu s-a format, prin pierderea energiei, un nucelu mai dens. În această regiune au început să se formeze stele – prezentate sub forma unor pete albe în simulare – care au interacţionat între ele, ceea ce a dus la expulzarea unora dintre ele din norul de gaze, aşa cum s-a întâmplat şi cu Soarele nostru.

Acum, astronomii încearcă să localizele stelele-surori ale Soarelui, aflate la mari distanţe de sistemul nostru solar, în alte zone ale galaxiei.