Home » D:News » Ipoteza unui impact extraterestru acum 12.900 de ani este infirmată de un nou studiu

Descopera 04.24.2012
O nouă cercetare efectuată de oamenii de ştiinţă de la US Geological Survey a ajuns la concluzia că dovezile folosite pentru a susţine ipoteza unui posibil impact extraterestru ar fi putut fi rezultatul unor procese naturale.

Nivelul ridicat al iridiului din sol, sferulele magnetice şi particulele de titanomagnetit, considerate colectiv a fi „markeri de impact”, reprezintă dovezile care susţin ipoteza unui impact ce ar fi avut loc acum 12.900 de ani, în Dryas-ul recent (Younger Dryas), deasupra Americii de Nord.

Conform acestei ipoteze, un obiect de origine extraterestră (cel mai probabil o cometă) a explodat deasupra Americii de Nord, provocând schimbări climatice drastice la nivel global, incendii de pădure imense şi extincţia a numeroase specii de animale. Dacă această ipoteză este adevărată, faptul că acest eveniment a avut loc atât de recent sugerează că omenirea se află sub un risc de extincţie mai mare decât se credea până acum.

În cadrul noii cercetări, oamenii de ştiinţe au descoperit „markerii de impact” şi în alte zone de pe glob, precum în deşertul Atacama din Chile sau în sud-vestul SUA. Markerii descoperiţi prezentau vârste între 6.000 şi 40.000 de ani, descoperirea sugerând că nu este vorba, de fapt, despre „markeri de impact”, ci despre substanţe care sunt rezultatul unor procese naturale.

Directorul US Geological Survey, Marcia McNutt, a comentat rezultatele studiului: „Ipoteza propusă de Luis şi Walter Alvarez, conform căreia un impact extraterestru a fost responsabil pentru extincţiile de acum 13.000 de ani, a devenit rapid acceptată de comunitatea ştiinţifică. Rezultatele acestei cercetări demonstrează importanţa folosirii a mai multor ipoteze de lucru şi a menţinerii unui scepticism sănătos”.

Paul Baker, profesor de Ştiinţe ale Pământului şi Oceanelor la Universitatea Duke, afirmă că „această cercetare oferă o lecţie importantă asupra modului în care ipotezele ştiinţifice sunt acceptate şi mai apoi infirmate”.

Studiul a fost finanţat în colaborare de National Geographic Society, USGS, Millennium Science Initiative şi de Comisia Naţională de Cercetare Ştiinţifică din Chile.

Sursa: USGS