Home » D:News » Britanicii vor construi un satelit care va orbita în jurul Soarelui la cea mai mică distanţă atinsă până acum

Autor: Nicu Parlog 04.28.2012
Un consorţiu britanic lucrează deja în vederea lansării lui Solar Orbiter (SolO), un vehicul spaţial care va călători spre Soare şi va face fotografii şi măsurători din interiorul orbitei lui Mercur, cu scopul de a studia mai bine dinamica activităţii solare.

Agenţia Spaţială Europeană a semnat deja un contract cu consorţiul britanic Astrium Uk, iar lansarea satelitului SolO este preconizată pentru anul 2017. Costurile totale ale ambiţiosului proiect spaţial se ridică la aproximativ 300 milioane euro, fiind unul dintre cele mai importante contracte semnate între Marea Britanie şi Agenţia Spaţială Europeană.

Evenimentul coincide cu împlinirea a 50 de ani de la debutul spaţial al Marii Britanii. Pe data de 26 aprilie 1962, Londra a lansat primul său satelit spaţial, denumit Ariel-1.

După lansare, Solar Orbiter se va îndrepta spre interiorul sistemului solar, ajungând la distanţa de 42 milioane kilometri de Soare.

SolO va fi dotat cu instrumente de măsurare şi captare de imagini care vor opera prin dreptul unor fante ce vor fi închise în perioadele în care instrumentele nu funcţionează, tot pentru a proteja aparatura de radiaţia solară.

„Căldura intensă va fi o mare problemă. Dacă nu vom proteja cum trebuie satelitul, suprafaţa sa va trebui să înfrunte temperaturi de +500 grade Celsius, ceea ce se va dovedi dezastruos pentru întregul proiect. Vom folosi o armură groasă împotriva căldurii şi sperăm că astfel temperatura nu va afecta circuitele electronice ale satelitului, astfel încât acesta să funcţioneze normal.”, declară dr. Ralph Cordey, director ştiinţific în cadrul Astrium UK.

Misiunea va mai studia modul în care Soarele îşi influenţează propriul mediu şi în care generează şi accelerează fluxul de particule direcţionat spre planete în timpul exploziilor solare.
„Solar Orbiter ne va oferi informaţii noi cu privire la modul în care Soarele creează heliosfera – pe care o putem considera un fel de atmosferă proprie lui”, susţine dr. Lucie Green, fizician solar în cadrul University College din Londra.

A scris istorie cu picturile sale, însă era extrem de brutal. Pe cea mai frumoasă dintre amantele sale a lăsat-o inconştientă
Cât costă un Hummer electric?
Nivelurile de radiații de la Cernobîl sunt încă dăunătoare
Este Universul nostru programat ca un joc video?
Delfinul robot care ar putea înlocui în curând animalele ținute în captivitate în parcurile acvatice