Home » D:News » Astronomii au descoperit încă o planetă care poate găzdui viaţa

Astronomii au descoperit încă o planetă care poate găzdui viaţa

Publicat: 29.04.2012
Noua planetă este situată în cadrul aşa-numitei „zone propice vieţii”, care nu este afectată de razele puternice ale Soarelui şi nici nu este situată atât de departe de astrul zilei încât să îngheţe.

Descoperirea sa aduce noi argumente dezbaterilor cu privire la existenţa vieţii în Univers.
Planeta, denumită Gliese 667 Cc, a fost descoperită de astronomi orbitând în jurul unei stele din clasa piticelor roşii, undeva la distanţa de 22 ani-lumină de Terra.

După reanalizarea datelor remise de către European Southern Observatory, astronomii consideră că planeta Gliese 667 Cc este o planetă solidă, cu o masă de circa 4 ori mai mare decât a Terrei.

Cercetătorii din cadrul Universităţilor din Gottingen şi California au calculat că noua planetă primeşte cu doar 10% mai puţină lumină de la pitica roşie, comparativ cu lumina primită de Terra de la Soare.
Deoarece lumina primită este în spectrul infraroşu, planeta primeşte aproximativ aceeaşi cantitate de energie precum Pământul, ceea ce înseamnă că apa de la suprafaţa ei ar putea fi lichidă, iar temperaturile ar atinge valori comparabile cu cele de pe planeta noastră.

De la descoperirea primei planete extrasolare, petrecută în anul 1995, astronomii au confirmat existenţa a aproximativ 760 planete din afara sistemului nostru solar, dintre care un număr de 4 sunt situate în „zona propice vieţii”.

Planeta a fost descoperită cu ajutorul telescopului High Acuracy Radial Planetary Searcher (HARPS), un dispozitiv de ultimă generaţie capabil să măsoare viteza radială a unei stele. Cu ajutorul HARPS, cercetătorii pot analiza micile variaţii de mişcare a astrelor, cauzate de răspunsul gravitaţional al planetei în cauză, determinând astfel poziţia şi mărimea planetei respective.