Home » D:News » Cel mai mare crocodil care a trăit vreodată se hrănea cu strămoşii oamenilor

Cel mai mare crocodil care a trăit vreodată se hrănea cu strămoşii oamenilor

Autor: Nicu Parlog 05.10.2012
Cel mai mare crocodil care a trăit vreodată se hrănea cu strămoşii oamenilor
Noua specie descoperită, care a primit denumirea ştiinţifică de Crocodylus thorbjarnarsoni, avea o înfăţişare asemănătoare cu a crocodilului de Nil din prezent, doar că atingea o talie mult mai mare decât a acestuia. De fapt, era atât de mare, încât putea înghiţi în întregime un hominid din acea perioadă, fără să trebuiască să-l sfâşie în bucăţi.

Rămăşiţele reptilei au fost descoperite în estul Africii, iar conform descrierii publicate în Journal of Vertebrate Paleontology, masivul crocodil ar fi depăşit lungimea de 8 metri.
Acest crocodil străvechi era prădătorul dominant din ecosistemul său şi se pare că se hrănea şi cu exemplare de australopiteci, care erau nevoiţi să se apropie de sursele de apă, unde pândea giganticul crocodilian.

„Primele hominide se hrăneau de-a lungul cursurilor de apă, find nevoite să intre în apă pentru a bea. Astfel, sfârşeau deseori drept victime ale acestei reptile uriaşe.”, declară cercetătorul Cristopher Brochu din cadrul Universităţii Iowa, SUA.

Rămăşiţele hominidelor descoperite în apropiere sugerează că australopitecii de atunci aveau o înălţime medie de 1,30 metri, iar crocodilii puteau să-i înghită cu totul.

Crocodilianul fosil semăna foarte mult cu un crocodil de Nil, cu excepţia faptului că era mult mai mare şi avea o pereche de protuberanţe cornoase deasupra ochilor.

Pe baza asemănărilor morfo-fiziologice cu actualii crocodili de Nil, cercetătorii cred că reptilele din specia Crocodylus thorbjarnarsoni aveau obiceiuri similare cu cele ale crocodililor de astăzi. Specia a fost denumită astfel în amintirea unui celebru expert în crocodili, John Thorbjarnson, care a lucrat cu Cristopher Brochu înainte de a se îmbolnăvi de malarie, boală din cauza căreia a şi decedat.

Cristopher Brochu şi cercetătorii din echipa sa au mai descoperit în Tanzania fosilele unei specii de crocodilian mâncător de oameni, denumit Crocodylus antropophagus.
Ambele descoperiri dovedesc încă o dată cât de vulnerabili erau strămoşii îndepărtaţi ai oamenilor la atacul acestor reptile periculoase.