Home » D:News » Un dinozaur cu „braţe extrem de mici” a fost descoperit în Argentina

Un dinozaur cu „braţe extrem de mici” a fost descoperit în Argentina

05.26.2012
Experţii argentinieni au descoperit un schelet aproape întreg al unei noi specii de dinozaur din epoca Jurassică, ce se sprijinea pe picioarele din spate şi avea braţe de mici dimensiuni.

Dinozaurul nou-descoperit aparţine familiei Abelisaurus, „specia carnivoră cel mai des întâlnită în emisfera sudică în timpul perioadei cretacice, adică acum 70-100 de milioane de ani”, a explicat paleontologului Diego Pol. Fosilele găsite de specialiştii argentinieni sunt chiar mai vechi, datând de acum 170 de milioane de ani, din perioada jurasică timpurie.

Creatura, ce măsura 6 metri în lungime, se aseamănă cu un Tyrannosaurus rex la o scară mai mică, însă braţele sale sunt chiar mai mici decât ale lui T-rex.

Noua specie, ce a primit numele de Eoabelisaurus mefi, devine cel mai vechi membru al familiei Abelisauridae, trăind cu 40 de milioane de ani înaintea „rudelor” cunoscute de oamenii de ştiinţă.

Spre deosebire de ceilalţi membri ai acestei familii, dinozaurul nou-descoperit „are braţele extrem de mici şi ghearele minuscule, ceea ce sugerează că îşi folosea în exclusivitate dinţii foarte ascuţiţi pentru a se hrăni”, a explicat Pol.

Oamenii de ştiinţă au descoperit fosile din familia Abelisaurus doar în emisfera sudică. Experţii cred că Pangea, singurul continent existent la acea vreme, prezenta un deşert gigantic care juca rolul unei bariere, prevenind răspândirea acestor specii în nord.

Fosilele au fost descoperite pe Dealul Condorului, în Chubut, o regiune din sudul Patagoniei, la 1.800 kilometri sud-vest de Buenos Aires. Craniul creaturii şi vertebrele acesteia au fost descoperite în 2009 de o echipă formată din 25 de membri ai Muzeului de Paleontologie Edigio Feruglio din Chubut. Forţaţi de sosirea iernii să abandoneze săpăturile, echipa a revenit în vara următoare, descoperind atunci întregul schelet al animalului.

Argentina este cunoscută drept o ţară cu multe fosile de dinozauri, câştigându-şi această reputaţie în anii ’80, când au fost descoperite aici numeroase fosile. Printre acestea se numără Argentinosaurus huinculensis, un erbivor gigant ce măsura mai bine de 40 de metri în lungime şi care a trăit acum 98 de milioane de ani. De asemenea, în 1993 cercetătorii din Argentina au descoperit rămăşiţele lui Giganotosaurus carolinii, o creatură de tip T-rex care deţine şi astăzi recordul de cel mai mare dinozaur carnivor descoperit vreodată.