Home » D:News » Aspirina luptă în 3 moduri diferite împotriva cancerului

Aspirina luptă în 3 moduri diferite împotriva cancerului

06.03.2012
Aspirina luptă în 3 moduri diferite împotriva cancerului
Două studii noi oferă noi detalii asupra efectelor benefice ale aspirinei, identificând trei moduri prin care acest medicament luptă împotriva cancerului.

Cercetările arată că pe lângă faptul că aspirina protejează împotriva apariţiei cancerului, acest medicament poate acţiona cu o „lovitură dublă” împotriva celulor canceroase existente.

Rezultatele cercetărilor sugerează că o mică doză zilnică de aspirină ar putea fi recomandată celor ce vor să prevină apariţia cancerului. Doctorii deja prescriu doze zilnice de aspirină pentru a preveni afecţiunile cardiovasculare.

Cercetătorii de la Universitatea Bristol au descoperit că aspirina poate preveni ca celulele să sufere mutaţii şi să devină canceroase, prin „înfometarea” acestora. „Acest lucru înseamnă că o doză zilnică de aspirină ar putea preveni cancerul, însă este nevoie de mai multe studii pentru a confirma acest lucru”, a explicat Dr. Yi Feng, autorul studiului publicat în jurnalul ştiinţific Current Biology

Un alt studiu, finanţat de organizaţia Cancer Research şi publicat în jurnalul ştiinţific Gastroenterology, arată că aspirina poate ucide celulele canceroase prin controlarea a două procese care influenţează modul în care energia este folosită de celule.

Cercetătorii de la Universităţile Edinburgh şi Dundee afirmă că această „dublă lovitură” duce la autodistrugerea celulelor canceroase.

Dr. Farhat Din, de la Universitatea din Edinburgh, a comentat cele două studii, declarând că „aspirina ţinteşte pe niveluri multiple: poate atât să blocheze formarea tumorilor canceroase, cât şi să le atace în mod direct atunci când s-au format”.

Mulţi oameni iau o doză zilnică de aspirină pentru a preveni atacurile cerebrale şi afecţiunile cardiace, însă doctorii avertizează că anumite persoane ar putea fi afectate de uzul pe termen lung al aspirinei, de aceea este recomandat avizul doctorului înaintea unui astfel de tratament.

Sursa: Times of India